O estudo hidroxeolóxico adxudicado en 2019 por Adif e que xa ten as súas primeiras conclusións avala a “idoneidade” do trazado da variante do AVE por Cerdedo, que permitirá a conexión directa entre Vigo e Madrid, sen ter que pasar por Santiago.
Así o confirmou a presidenta do administrador de infraestruturas ferroviarias, Isabel Pardo de Vera, que este luns, xunto co secretario xeral de Infraestruturas do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, Sergio Vázquez, o alcalde de Vigo, Abel Caballero, e a presidenta da Deputación, Carmela Silva, presentou un primeiro avance dese estudo.
Segundo explicou, ao longo dos últimos meses leváronse a cabo diversos traballos técnicos para avaliar, entre outras cuestións, a afectación do trazado nos acuíferos, mananciais e outros recursos hídricos. As primeiras conclusións mostran que, aínda que hai numerosos puntos de auga na zona de influencia do trazado, a afectación non sería relevante, e pódese paliar con “medidas correctoras e compensatorias”.
Deste xeito, o estudo avalou ese trazado, que terá unha lonxitude de 54 quilómetros e que, pola complexidade orográfica do terreo, obrigará á realización dalgún desmonte e de máis de media ducia de túneles.
Pardo de Vera puxo en valor o avance do ministerio e de Adif nesta conexión ferroviaria, que apontoará á cidade de Vigo como “nodo multimodal clave”, e subliñou tamén que o Goberno retomou “con forza” outro proxecto “aletargado”, como é o do saída sur.
ESTUDO INFORMATIVO E REDE TRANSEUROPEA
Pola súa banda, o secretario xeral de Infraestruturas tamén subliñou que o actual goberno rescatou “dous proxectos que estaban en “hibernación”: a variante de Cerdedo e o saída sur.
Con respecto ao primeiro, apuntou que, paralelamente á conclusión do estudo hidroxeolóxico (ao que aínda lle queda un ano para a súa finalización), actualizarase “o estudo informativo do trazado, un documento que servirá de base para o estudo de impacto ambiental, e que permitirá seguir dando pasos cara á licitación da obra.
Con respecto á saída sur, lembrou que se licitou o estudo de alternativas, e subliñou que este proxecto conta con “un enorme interese” tamén por parte do Goberno de Portugal, xa que permitirá unir por alta velocidade o Eixo Atlántico dende Lisboa e, en concreto, a conexión entre Vigo e Porto nunha hora.
Precisamente, sinalou que os gobernos de ambos os países prevén redactar unha carta conxunta co obxectivo de que a liña Vigo-Porto inclúase na rede transeuropea de transportes, de face á próxima revisión do regulamento europeo para o desenvolvemento da devandita rede.
CRÍTICAS AO PP
Mentres, o alcalde de Vigo, Abel Caballero, celebrou o avance na variante de Cerdedo, que permitirá á cidade incorporarse á rede de alta velocidade ferroviaria e “resolver un serio problema que produciu o PP con Fraga no seu momento”, ao proxectar un AVE que conectaba Galicia coa meseta sen ter en conta a cidade olívica.
O rexedor tamén lamentou que, desde 2015, o Goberno central, no que Ana Pastor era ministra de Fomento, “meteu nun caixón” o proxecto e non encargou o estudo hidroxeolóxico do trazado, e este estivo “paralizado ata que chegou Pedro Sánchez”. Caballero celebrou que, cos pasos que está a dar a actual administración central, a cidade olívica e a súa área de influencia están a cumprir o seu “gran soño ferroviario”.