InicioEconomíaNace a Plataforma en Defensa do Ferrocarril Vigo-Ourense que propón unir o...

Nace a Plataforma en Defensa do Ferrocarril Vigo-Ourense que propón unir o sur de Galicia en 25 minutos

O secretario, Avelino Muleiro, comentou que a creación desta organización responde a "un tema social, pragmático, nada político".

PUBLICADO O

- Advertisement -

A Plataforma en Defensa do Ferrocarril Vigo-Ourense por Mondariz constituíuse na cidade olívica como unha entidade da sociedade civil que busca promover unha alternativa ferroviaria “positiva e de futuro”, a través dunha formulación que aposta porque o tren conecte Vigo con Ourense nuns 25 minutos.

A rolda de prensa de presentación celebrouse na mañá deste xoves na cidade olívica, onde o presidente da entidade, Bieito Ledo, explicou que son un grupo de 14 persoas “moi diversas e sen tendencia política marcada tratando de representar á sociedade civil”, posto que “é imprescindible que a sociedade se organice presentando alternativas serias como esta”.

Entre as persoas que están na plataforma inclúense o presidente da Real Academia Galega, Víctor Fernández Freixanes; e o presidente da Confederación de Empresarios de Galicia (CEG), Juan Manuel Vieites; ademais de avogados, escritores, artistas e empresarios.

O secretario, Avelino Muleiro, comentou que a creación desta organización responde a “un tema social, pragmático, nada político”. Así as cousas, indicou que apoian que “non hai que aumentar os quilómetros ata Ourense e Madrid sen necesidade”.

Carlos Núñez Rodríguez, tesoureiro da plataforma, recalcou que Vigo é “un lugar crave dentro da comunicación de cidadáns e de mercadorías”, ante o que defendeu que a súa proposta permitirá “alixeirar gasto e tempo” respecto doutras formulacións como o de Guillarei, Cerdedo e Santiago.

O vicepresidente da plataforma e enxeñeiro encargado do informe, Xosé Carlos Fernández, explicou que a liña de tren que propoñen non arrinca en Vigo, senón que aproveita o saída sur e circularía polo norte de Mondariz. “Hai moita xente que cre que pasar por Cerdedo é o máis directo que existe, pero estivéronnos enganando, falan dunha liña ‘directa’ que non é tan directa“, aseverou.

PROPOSTA

Fernández apuntou que a actual proposta de AVE elevaríase a 2.200 millóns de euros, mentres que a formulación da plataforma permitiría aforrar uns 300 millóns –cun custo total estimado de 1.900 millóns–. “Se ían pór 2.200 millóns para unha liña de 50 minutos, aínda se tivese o mesmo custo deberían escoller unha liña con mellor servizo”, remarcou.

Segundo estimou, o tempo que requiriría levar adiante este proxecto ascendería a uns 9 anos e medio: 1 e medio para o estudo informativo, 2 para o impacto ambiental, 1 ano para os proxectos construtivos e entre 4 e 4 anos e medio para realizar a obra. “É o que necesita calquera liña deste tipo”, aclarou.

Tras a súa presentación pública, a plataforma enviará o seu informe ao ministro de Transportes, á presidenta de Adif, ao presidente da Xunta e aos alcaldes de Vigo e Ourense, aos que ademais lles pedirá reunións. Así mesmo, prevé establecer un programa de actividades, que irá comunicando paulatinamente.

HISTORIA DUN FRACASO

Durante a rolda de prensa, Fernández referiuse ao proceso de tramitación da alta velocidade entre Vigo e Ourense como “a historia dun fracaso”. “Non se fixo nada do planificado e nunca houbo nada para realizar un proxecto viable”, aseverou.

Así, a través do seu informe critica os “17 anos desperdiciados de estudos, reclamacións, demoras (*) sobre unha hipotética conexión ‘indirecta’ entre Vigo e Ourense pasando por Cerdedo”. “Levan todos estes anos dándolle voltas, mareando a perdiz; o Ministerio está a rirse da provincia e os cidadáns de Pontevedra”, censurou.

A continuación, remarcou que Ourense e Santiago están conectados por tren nun traxecto de 130 quilómetros, pero despois da alta velocidade quedará en 88 quilómetros, o que permitirá percorrer esa distancia en 25 minutos. “Iso é unha liña directa”, recoñeceu.

Neste sentido, cuestionouse “por que Vigo non pode reclamar o mesmo, un tren que reduza quilómetros e –conecte con Ourense– en 25 minutos, cando a súa poboación é maior”. “Vigo ten que pedir unha liña coas mesmas características que Santiago”, insistiu, apuntando que por Mondariz “se pode conseguir un percorrido de 86-88 quilómetros”.

ÚLTIMAS

Desmantelada unha rede que obrigaba a mozas venezolanas a prostituírse en pisos da cidade

Axentes da Policía Nacional desarticularon unha organización criminal dedicada á trata de seres humanos con fins...

Xulgados de Vigo admiten a trámite as primeiras demandas de afectados por motores PureTech de Stellantis

A Asociación de Afectados Stellantis (Afestel) polos motores PureTech anunciou que os xulgados de...

A praia do Mende, proposta por Caballero para ser a Bandeira Azul número 13 de Vigo

O alcalde de Vigo, Abel Caballero, anunciou que o Concello proporá tamén a praia do Mende, situada...

Varios colectivos chaman a manifestarse en Vigo o 30 de xaneiro por recortes en recursos públicos educativos e sociais

A Federación Olívica de Anpas (Foanpas); os sindicatos STEG, CIG e CUT; e a...