InicioMedio Ambiente e PatrimonioPrimeira polémica polas obras na rúa Elduayen para a construcción do túnel

Primeira polémica polas obras na rúa Elduayen para a construcción do túnel

Veciños denuncian que comezaron sen aviso e que están danando edificios históricos e a asociación Vigo Histórico califica estas obras coma "monumental chapuza". O concello lembra que as obras comezaron xa o mércores cun acto público e que se deu a viso a toda a veciñanza.

PUBLICADO O

- Advertisement -

As obras para construir o gran tunel no centro de Vigo comezaron este xoves. Os veciños da rúa Elduayen (Vigo) espertaron cos ruídos dos traballos para comezar as obras. “Comezaron a poñer uns aparatos que non sabemos o que son”, asegura Paloma, unha residente da zona. As obras, son do Concello para a colocación duns medidores do movemento do edificio, que colocaron “sen permiso e sen avisar aos veciños da zona”, aseguran.

Fixeron obras nos edificios sen a nosa autorización, coa excusa de ter permiso verbal do concelleiro” asegura a mesma veciña. Desde a plataforma transversal de Vigo Histórico, o seu voceiro, Rafael Ferradáns, considera os feitos acontecidos coma “unha chapuza máis por parte do Concello”.

Así, inidca que chamaron á Policía Local que parou aos obreiros que estaban colocando os medidores nas fachadas, “mais os que operaban na vía pública seguiron”. “É ilegal e denunciarémolo” advirte o voceiro. “Moitos deses edificios perforados teñen un gran patrimonio histórico para a cidade” engade.

O CONCELLO DEFENDE AS OBRAS

Respecto a esta acusación, o goberno local quixo desmentir tal extremo e aclarou que en ningún caso realizaron perforación algunha en fachadas. “O Concello está colocando actualmente, aproveitando perforacións xa existentes nas fachadas, prismas de auscultación e puntos de nivelación, é dicir, sistemas de vixiancia e seguridade que xa figuran como requisito no propio proxecto para o control das edificacións”, indica nun comunicado.

Así, destaca que este tipo de material é utilizado para controlar que os procesos de construción e a súa interacción coa contorna están dentro do escenario contemplado no proxecto. “Nas edificacións que se negou a colocación dos elementos en fachada expresamente, non se instalaron e en breve solicitarase formalmente”, apunta.

Por iso, destaca que a veciñanza debe saber que este protocolo de control “é para a seguridade das edificacións” e, polo tanto, “son actuacións recollidas no proxecto que non están danando o Patrimonio e retiraranse ao acabar as obras sen ningún tipo de afección ás fachadas”.

O PROXECTO É “INNECESARIO E IRRESPETUOSO CO MEDIOAMBIENTE”

Pola súa banda, Santiago Vidal, tamén de Vigo Histórico critica duramente esta obra. “Non existe xustificación no expediente da obra“, indica. En canto á suposta reducción da pegada de carbono que deixaría a obra, e mellora para o medio ambiente, asegura que se “contradice”. “Tal e como está plantexado vai conseguir que o centro de Vigo sexa atravesado por máis coches. Emitirase máis dióxido de carbono” argumenta.

O representante da plataforma, di que na tramitación da obra hai unha chea de “ilegalidades das que o alcalde é consciente”. “Nós presentamos unha revisión de oficio no Concello e, tras 4 meses, aínda non abriron o expediente” explica. Argumenta Santiago que Abel Caballero non quere abrir o expediente constructivo porque “sabe que se comeu partes dos trámites, cometendo irregularidades”.

“O que aconteceu hoxe é só unha anécdota máis” relata, xa que “este proxecto é moi estrano desde o momento en que estaba fixado cun gasto de 17 millóns de euros e agora, cambian de empresa e custa 13“. “Nós non cremos que sexa necesario o túnel, o centro péchase para o tráfico en Nadal, no entroido, nas maratóns… Pode ir limitándose pouco a pouco. A cidadanía xa sabe o que é moverse pola cidade sen tránsito de coches por estas vías” conclúe Santiago Vidal.

“OBRA MÁIS IMPORTANTE DE VIGO”

O alcalde de Vigo, Abel Caballero, presidía este mércores o acto simbólico de colocación da primeira pedra da reforma de Porta do Sol. A reforma, que se executará ao longo de dous anos, inclúe o soterramento do tráfico a través dun túnel que discorrerá desde Policarpo Sanz ata Elduayen, e prevé a humanización dunha “gran praza”, con novo mobiliario urbano, elementos ornamentais e “unha zona verde importante“. Así mesmo, instalaranse elementos mecánicos para facilitar o acceso desde Carral.

“Con esta obra resólvese unha “lagoa histórica como é a ausencia dunha gran praza peonil no centro de Vigo, que se converterá en lugar de reunión e celebración de eventos, e que permitirá poñer en valor a arquitectura da contorna”, dicía Caballero.

ÚLTIMAS

Sete policías atendidos e un ingresado por inhalación de fume no incendio dun piso da avenida de Castelao

Sete axentes da Policía Nacional tiveron que ser atendidos por inhabilación de fume ao...

Catro persoas feridas nun choque entre varios coches na avenida da Gran Vía, un deles da Policía Local

Catro persoas resultaron feridas nunha colisión entre vehículos en Vigo, un deles da Policía...

Un detido e catro coches policiais danados na persecución a un condutor que se deu á fuga

Un home de 31 anos foi detido en Vigo tras darse á fuga cando...

O Concello reclama a Louzán (RFEF) que aclare os criterios de elección de sedes do Mundial que deixan fóra a Vigo

O goberno municipal de Vigo remitiu unha carta ao recentemente elixido presidente da Real Federación Española de...