Os grupos da Cámara alcanzaron a unanimidade para reclamar ao Estado que implante rebaixas nas peaxes da autoestrada do Atlántico, a AP-9, e esixir un compromiso “expreso” da Administración central para que non se apliquen “subidas extraordinarias“. Todos os grupos situáronse a favor dunha proposición non de lei defendida polos populares galegos sobre esta cuestión aínda que diferiron nos motivos polos que as peaxes desta infraestrutura son elevados e na xestión realizada polos distintos gobernos.
“Pedimos uns primeiros pasos para a rebaixa das peaxes, unhas bonificacións realistas e que se cumpra coas obras que xa están acordadas”, manifestou durante o pleno da Cámara galega o parlamentario do PP Martín Fernández Prado, que propuxo un sistema de bonificación da peaxe para usuarios frecuentes da AP-9 de, polo menos, “o 25% do itinerario de ida e volta”.
Fernández Prado foi o encargado de defender na sesión unha proposición non de lei a través da que os populares galegos tamén esixen que o Executivo estatal se comprometa para que as novas obras acometidas en relación a esta autoestrada non sexan financiadas con cargo a novos incrementos de peaxes aos usuarios.
Neste punto, reclaman que se proceda á contratación e execución das actuacións comprometidas para a mellora das conexións da autoestrada como a de Alfonso Molina na Coruña ou a Ligazón Orbital en Santiago, urxen a autorización da conexión da Vía Ártabra coa AP-9 e a activación, á menor brevidade, da liberación da peaxe entre Redondela e Vigo. “Vostedes rinse das rebaixas da Xunta pero non as fan, o único que lle pedimos é que sigan os exemplos da Xunta, rebaixar as peaxes e bonificalos”, manifestou.
POSTURA DA OPOSICIÓN
Aínda que todos os grupos apoiaron a petición discreparon na xestión da infraestrutura. Así, o parlamentario socialista Luís Álvarez cargou contra as medidas adoptadas polo PP respecto diso. “Sabe cal é o pecado orixinal desta situación, a privatización da AP-9 ata 2048? E a práctica totalidade das actuacións que teñen que ver con esta situación teñen un responsable, que é o Partido Popular”, afeoulle o parlamentario socialista.
Ademais, o deputado do PSdeG defendeu unha emenda, que foi rexeitada polo PP, na que, entre outras cuestións, instaba á Xunta a establecer un desconto do 50% nas viaxes de volta para aqueles vehículos que realizasen o traxecto de ida e volta no mesmo día nas autoestradas de titularidade autonómica, a AG-57 e a AG55.
“PROPAGANDA”
Na súa quenda de palabra, o deputado do Grupo Común da Esquerda Marcos Cal criticou o impacto das rebaixas aprobadas polo Goberno galego para as autoestradas da súa titularidade. “O seu exemplo é eliminar as peaxes entre as doce da noite e o seis da mañá, unha decisión que só serve para facer propaganda“, censurou.
Así mesmo, tras tachar de “electoralista” a iniciativa presentada polos populares galegos afeou ao PP que só queiran resolver os problemas relacionados coa AP-9 cando “goberna o PSOE”. “Pero cando gobernaba o PP, vostedes nin o solucionaron nin o esixiron”, lembrou Marcos Cal, que recriminou a “actitude hipócrita” do PP.
“EXERCICIO DE MEMORIA SELECTIVA”
Pola súa banda, o nacionalista Luís Bará cargou contra o “exercicio de memoria selectiva” realizada por Martín Fernández Prado e replicoulle que “a historia da AP-9 é a historia dunha gran estafa, responsabilidade compartida dos dous partidos maioritarios, pero principalmente o PP”.
“Ou vostede non lembra que foi o PP, con Aznar, no 2000 quen privatizou Audasa ou quen ampliou a concesión ata 2048?”, preguntoulle. “Que veñan agora a esixir a gratuidade entre Vigo e Redondela está moi ben, pero puideron facelo cando gobernaron“, sinaloulle Bará. Por último, o parlamentario do Grupo Mixto Luís Villares tamén criticou a xestión da infraestrutura feita polo PP, formación á que afeou que impedise o debate da transferencia da AP-9 no Congreso dos Deputados para conformarse cunha “comisión de seguimento”.