O BNG de Vigo reclamou este xoves a retirada do proxecto de Zonas de Baixas Emisións (ZBE) do goberno de Abel Caballero, por “inxusto, restritivo e socialmente regresivo”, e pediu se que leve a cabo un proceso participativo para implantar un plan integral que permita reducir o uso do vehículo privado. Nun comunicado, o grupo municipal nacionalista insistiu en que a formulación do goberno local é “unha mala copia de Madrid central” e celebrou que, a pesar de que estaba previsto para novembro, aínda non entrasen en vigor as ZBE en Vigo, que inclúen procedementos sancionadores nunha fase posterior en caso de incumprimentos.
O portavoz do BNG, Xabier Pérez Igrexas reclamou “alternativas reais” ao uso do coche privado, coa mellora do transporte público e a promoción da mobilidade peonil e ciclista, recuperando espazos “para as persoas”. “Vigo non necesita un sistema de sancións, que serven máis para recadar que para transformar”, insistiu. Por iso, reiterou a proposta do seu grupo: facer de toda a cidade unha ZBE, pero sen restricións por tipo de vehículo.
Para iso, reclama un proceso participativo para lograr un modelo de consenso e pediu que se convoquen os consellos sectoriais de Transporte, Accesibilidade e Medio Ambiente, e o Consello Social da cidade, con foros abertos á cidadanía que permitan acordar “medidas reais e efectivas”. Para Pérez Igrexas, o modelo que quere “impor” Abel Caballero, baseado en catro zonas perimetradas con controis de acceso e sancións ata 200 euros, é “ineficaz” e “ineficiente” para reducir a contaminación.
