OA Autoridade Portuaria de Vigo solicitou á Xunta que a Lei de acompañamento aos orzamentos autonómicos de 2026 introduza un axuste con respecto á de 2025, de forma que os cruceiros que non pasen a noite na cidade estean exentos de pagar a taxa turística. Segundo informaron fontes portuarias, esta petición prodúcese tras as alegacións presentadas polo Porto na consulta pública sobre a aprobación da ordenanza fiscal reguladora da recarga municipal no imposto sobre estancias turísticas na cidade.
Segundo lembrou este luns o presidente do organismo portuario, Carlos Botana, a taxa turística debería ser unicamente aplicable a cruceristas que pasen a noite na cidade, “mantendo desta forma a coherencia co trato a outros viaxeiros que chegan en medios como avión, autobús, tren ou vehículo particular e márchanse o mesmo día sen pasar a noite”, que estarían exentos de abonar a dita taxa.
Respecto diso, lembrou que moitos dos cruceristas “nin sequera chegan a baixarse do barco durante a súa escala” e outros se desprazan directamente desde o buque a lugares de interese da provincia, polo que non utilizarían ningún servizo na cidade. Por tanto, expón, gravar o fondeo ou amarre sen pernoctación no porto expón “dúbidas xurídicas”, xa que o feito impoñible realizaríase nun espazo de dominio público portuario estatal e non de carácter municipal.
O porto de Vigo prevé para este ano 125 escalas e a visita de 300.000 pasaxeiros, un 40 % que o ano pasado, grazas ao “esforzo de promoción, investimentos en infraestruturas, e unha política tarifaria que aplica o máximo de bonificacións permitido pola lei.
Nese sentido, advertiu de que “a recarga municipal non o pagaría o turista, senón a compañía naviera, incluíndoo como un custo de escala”, e iso influirá na toma de decisións á hora de establecer as rutas. Así, un gran cruceiro de 4.500 pasaxeiros pagaría uns 18.000 euros en taxas portuarias e se se suma a taxa turística (1,5 euros por pasaxeiro), o gasto elevaríase ata os 25.000 euros.
O Porto alertou de que esta recarga prexudicaría negativamente a previsión de crecemento en materia de turismo de cruceiros e poría “en risco” este tráfico, coa posibilidade de que as navieras buscasen outros portos máis competitivos, “o que xeraría un duro golpe aos traballadores e empresas viguesas vinculadas ao turismo”.