O Tribunal Superior de Xustiza de Madrid (TSJM) confirmou as sancións impostas pola Dirección Xeral de Mariña Mercante á armadora Grimaldi e ao capitán do buque ro-ro ‘Grande Mirafiori’, que quedou á deriva por unha avaría a 5 millas ao oeste das Illas Cíes a finais de febreiro de 2022, e tivo que ser remolcado á terminal olívica.
Mariña Mercante impuxo senllas sancións de 120.000 e 80.000 euros á armadora e ao capitán por dúas infraccións de carácter grave, como son incumprir a obrigación de informar á Administración Marítima da avaría de forma inmediata, ao acharse en augas territoriais españolas; e por “incumprir de forma reiterada e contumaz” as instrucións dadas por Capitanía Marítima de Vigo para facer remolque coa remolcador ‘María Pita’, cando o cargueiro se atopaba “derivando cara aos baixos existentes nas Illas Cíes e a escasas millas da costa”.
Os feitos que motivaron estas sancións ocorreron entre o 27 e o 28 de febreiro de 2022, cando o ‘Grande Mirafiori’, un buque ro-ro de 199 metros de eslora, con 24 tripulantes e cargado con 3.234 vehículos (ademais de 443 toneladas de gasoil e 1.905 toneladas de fueloil), sufriu unha avaría mecánica e quedou á deriva e sen goberno.
O 27 de febreiro Capitanía Marítima deu instrucións para que saíse ás 12 millas ata que lle tocase entrar a porto e, ese mesmo día, contactouse varias veces co barco para indicarlle que debía cumprir eses requirimentos e para recriminar que non informase do incidente (do que se tivo coñecemento por un informe do Centro de Coordinación e Salvamento de Fisterra A empresa presentou as súas alegacións).
IGNORA AS INSTRUCIÓNS
Para o remolque mobilizouse á Salvamar ‘María Pita’, pero cando contactou co ‘Grande Mirafiori’, o buque contestou que tiña que esperar instrucións da súa compañía. “En reiteradas ocasións ordenouse ao buque que tomase remolque da Salvamar ‘María Pita’, ignorando o buque tales instrucións, mentres seguía á deriva errática”, expón a resolución sancionadora.
Por todo iso, o 28 de febreiro Capitanía Marítima ordenou a iniciación do procedemento administrativo sancionador, que culminou cunha proposta ditada en decembro de 2022 e logo coa resolución da Dirección Xeral de Mariña Mercante, de febreiro de 2023.
A empresa presentou recurso, que foi rexeitado en agosto de 2023, e agora o TSJM confirmou as sancións. Na súa sentenza sinala que as infraccións “resultan acreditadas”, e lembra que a Lei de Navegación Marítima recolle que os buques obrigados a fondear por forza maior deben comunicar a súa situación “inmediatamente” á Administración Marítima máis próxima.
Igualmente, sinalan os maxistrados, esta lei expón que incumprir as instrucións das Capitanías Marítimas ou incumprir o deber de facilitar información supoñen infraccións contra a ordenación do tráfico marítimo. Así, o tribunal desestima o recurso interposto pola armadora e polo capitán, e confirma as decisións da Dirección Xeral de Mariña Mercante. A resolución non é firme, e pode presentarse recurso de casación.
Finalmente, despois da rotura do cable de remolque da ‘María Pita’, o barco foi remolcado ao porto de Vigo por dúas naves de Remolcanosa, con apoio de dous barcos de Salvamento Marítimo, un buque de Gardacostas e o helicóptero ‘Pesca 1’.