O deputado do BNG no Congreso, Néstor Rego, rexistrou unha serie de preguntas dirixidas ao Goberno sobre as medidas adoptadas no Porto de Vigo en torno ao buque HC Eva Maria, que transporte un cargamento de munición e que leva varios días atracado na terminal viguesa, tras refuxiarse debido a un corremento de carga (polo mal tempo da borrasca Eowin).
O deputado nacionalista trasladou a súa preocupación porque a carga que leva o barco nos seus colectores está catalogada como de Clase I, División 1.1. e de Tipo E, é dicir, que “existe risco de que a carga explote, pois inclúe materiais con gran poder de detonación”.
A Autoridade Portuaria informou de que a empresa cargadora está a elaborar un plan de seguridade e que a previsión é illar os colectores que resultaron danos no corremento, para logo baleiralos por parte de expertos e trasladar eses municipios a outros colectores. Toda esa operación farase dentro do propio buque, sen descargar ningunha mercadoría ao peirao, que está acordoado e vixiado.
Con todo, o organismo portuario insistiu en que non hai perigo, xa que o material dentro dos colectores non foi danado e atópase nas súas caixas, onde se transporta desmontado como esixe a normativa internacional. Así, os movementos causados pola ondada provocaron unicamente danos nalgúns colectores e só na parte exterior.
No entanto, o BNG advertiu de que é necesario “adoptar medidas que acheguen maior seguridade e que impidan que se produza neste caso un accidente”, á vez que apuntou que xa se produciu outros accidentes “en condicións semellantes”.
Ademais, Néstor Rego sinalou que “sorprende que a primeira inspección ou comprobación do estado da carga produciuse catro días despois da chegada do buque” a Vigo e que “non se teñan datos oficiais sobre a cantidade de explosivos” que transporta o HC Eva Marie “ou sobre a súa composición”.
Respecto diso, o deputado nacionalista lembrou “o desastre de Beirut” en 2020, producido pola explosión de 2.750 toneladas de nitrato de amonio, unha sustancia catalogada como de Clase 5, polo que “o material que alberga o buque amarrado en Vigo sería potencialmente moito máis perigoso”. “O risco dunha explosión dos colectores do HC Eva Marie non debe minusvalorarse e deben adoptarse todas as medidas e precaucións necesarias”, incidiu.
Por iso, preguntou ao Goberno se se coñecía a entidade dos danos no momento en que se autorizou a atracada do barco no Porto de Vigo, cal é o protocolo para o caso de que un buque con mercadoría perigosa solicite refuxio, se se coñecía cal era a carga do buque cando se autorizou, se se avaliaron os riscos, que medidas de seguridade adoptáronse ou cando se prevé que o barco podería continuar a súa ruta, entre outras cuestións.