O Ministerio de Transportes e Mobilidade Sustentable avanzou que está “a traballar na preparación da licitación” do tramo de AVE entre O Porriño e a fronteira portuguesa, e insistiu en que o saída sur ferroviaria desde Vigo é unha “prioridade” para Adif.
Así o trasladou a administración central en resposta a unha pregunta da senadora do BNG, Carme dá Silva, que dirixiu varias preguntas ao Goberno sobre a situación do Corredor Atlántico, a conexión por alta velocidade entre Vigo e O Porto, e os compromisos adquiridos polos socialistas respecto diso no acordo de investidura asinado coa formación nacionalista galega.
Na súa resposta, o Ministerio sinala que o saída sur de Vigo está en fase de elaboración do estudo informativo e que “actualmente se está traballando na preparación da licitación do Estudo Informativo do corredor ferroviario Vigo-O Porto. Tramo: Porriño-Fronteira Portuguesa”.
Por outra banda, lembra que xa se acometeron melloras nas conexións transfronteirizas e estase impulsando a renovación da liña Ourense-Vigo Guixar (Liña do Miño) para adecuala ao Corredor Atlántico e reforzar a conexión con Portugal.
A ese respecto, o Ministerio expón que, no tramo Vigo-Guillarei-Tui completáronse xa actuacións, como a electrificación do trazado Guillarei-Tui e a ampliación de plataformas nas Gándaras, e ultímase a contratación do reforzo de accesibilidade da estación de Redondela. Ademais, finalizáronse as obras de mellora da plataforma entre Guillarei e Redondela e “proximamente abordarase a renovación da infraestrutura e vía”.
CUMPRIMENTO DE COMPROMISOS
Á vista da resposta, a senadora do BNG, Carme da Silva, celebrou que o Ministerio “comece a cumprir os compromisos en materia ferroviaria e o impulso das actuacións no tramo pendente do AVE ao Porto”.
Da Silva lembrou que o impulso a esa conexión ferroviaria estaba recollido no acordo de investidura, onde se estipulaba que o Executivo impulsaría as actuacións do Corredor Atlántico e comprometíase a “acelerar os traballos no tramo de conexión entre Vigo e a fronteira portuguesa, incluíndo o saída sur de Vigo, que forman parte da rede básica ampliada”.
Para o BNG esta cuestión é “estratéxica e prioritaria” por tratarse dunha conexión ferroviaria cunha gran importancia “económica, social, industrial e mesmo cultural para Galicia”.
SATISFACCIÓN DE ABEL CABALLERO
Pola súa banda, o alcalde de Vigo, Abel Caballero, tamén manifestou a súa satisfacción pola posición do Goberno que supón, segundo sinalou nunhas declaracións remitidas aos medios, que “vai licitar de forma inmediata” ese tramo entre O Porriño e Tui (fronteira con Portugal). A iso engádese, incidiu, o saída sur en túnel desde a cidade “que xa está en marcha”.
“Pero faltaba arrincar co estudo informativo desde O Porriño á fronteira. Ésto expúxenllo ao ministro Óscar Puente e díxome que si (…), díxenlle ‘convén que arrinquedes xa con ese tramo'”, explicou Abel Caballero, que celebrou que o Goberno cumpre o compromiso asumido con el.
O rexedor olívico lembrou que estes avances teñen a súa orixe nos cumes hispanolusos de Garda (2020) e Viana do Castelo (2022), aos que el mesmo acudiu. “Eu estiven nas dúas e eu encargueime de lembrarlle ao Goberno que tiña que arrincar con ese tramo”, insistiu.
Por outra banda, afeou as críticas de Diego Calvo sobre a última reunión que mantivo con Óscar Puente, por abordar unha conexión ferroviaria de carácter internacional. Respecto diso, Caballero subliñou que a conexión co Porto “si pasa por Vigo” pero a Xunta e “este conselleiro de Ferrol-Coruña non saben o que é Vigo”. “Como se pode ser un ignorante de tal tenor e seguir nun goberno autonómico?”, preguntou o alcalde.
Finalmente, repetiu que o Goberno de Pedro Sánchez puxo o AVE Vigo-O Porto en “o mesmo nivel de prioridade” que a conexión Lisboa-Madrid, e criticou que o PP “non defende a saída sur” porque “non se atreven a enfrontarse a Isabel Díaz Ayuso”. “Non sexa que lles fose rifar, que lle botase a rifa a Rueda e que lle dixese que estivese caladiño”, sentenciou Caballero.