InicioSociedadeO BNG de Vigo denuncia que "seguen os recortes" no bus urbano

O BNG de Vigo denuncia que “seguen os recortes” no bus urbano

E avanza unha "ofensiva" para municipalizar o servizo.

PUBLICADO O

- Advertisement -

O grupo municipal do BNG denunciou este venres que, 53 días despois de que se puxese fin á folga indefinida no servizo de bus urbano, os recortes nas liñas permanecen, con 154 frecuencias menos os fins de semana en varias liñas.

O portavoz do grupo nacionalista, Xabier Pérez Iglesias, acusou ao goberno vigués de mentir “deliberadamente” xa que, nunha resposta por escrito hai varias semanas, afirmou que o servizo de bus urbano “anterior á folga” quedara restablecido o 1 de abril.

Con todo, advertiu, “hai 71 frecuencias menos os sábados e 83 frecuencias menos os domingos, que afectan as liñas 5,7, 10, 12A, 16, 17, 24 e 29, e cualificou de “intolerable” esta situación, case dous meses despois do fin da folga. “Pero aínda é máis intolerable que o goberno de Abel Caballero, como responsable dun servizo de titularidade municipal, consinta estes recortes sen ningún tipo de consecuencias“, censurou.

Por iso, avanzou que o BNG porá en marcha unha “ofensiva” con iniciativas a nivel institucional e social para lograr a remunicipalización do servizo de bus urbano, dado que a actual xestión privatizada “só beneficia á empresa concesionaria”. Respecto diso, reclamou a creación dunha empresa pública municipal de transporte para asumir o servizo cando acabe a actual prórroga da concesión (en xuño de 2025).

SEN MÁIS PRÓRROGAS

A Xunta de Goberno Local de Vigo acordou este venres trasladar á empresa concesionaria do bus, Vitrasa, a “inoperabilidad da prórroga tácita” da concesión, contemplada no prego que rexe o servizo (e que data de mediados dos anos 90).

Os servizos xurídicos municipais manteñen que, a pesar do recolleito no prego, a entrada en vigor da nova normativa sobre contratación na administración (posterior á adxudicación do contrato a Vitrasa) obriga a rexeitar as prórrogas tácitas.

Por iso, a Xunta de Goberno acordou comunicar este feito á empresa, aínda que no expediente recóllese que esta comunicación se fai “con independencia de que, de ser necesario, e ao amparo da normativa aplicable, poida ser adoptado un acordo de prórroga expresa con anterioridade ao vencemento da actual prórroga, a fin de garantir a continuidade do servizo”. Este venres tamén se tratou en Xunta de Goberno o nomeamento de interventores técnicos da empresa Vitrasa ante o fin do contrato da concesión.

En todo caso, e dado que a concesión actual vence en xuño de 2025, o Concello de Vigo xa remitiu ao Diario Oficial da Unión Europea (DOUE) o anuncio previo da licitación dun novo concurso para o transporte público urbano. No devandito anuncio, publicado o 7 de marzo pasado, especifícase que o novo contrato terá unha vixencia de 10 anos (120 meses) e que entrará en vigor o 8 de xuño de 2025.

Precisamente o BNG entende que, co fin das prórrogas, ábrese unha “oportunidade histórica” para implementar un modelo de transporte público “á altura da maior cidade de Galicia”.

ÚLTIMAS

Tavares (Stellantis) pide “rachar Vigo” para conectar a fábrica co porto e Portugal

O CEO do grupo Stellantis, Carlos Tavares, destacou a necesidade de conexión ferroviaria da planta...

Condenan a dúas persoas por varios delitos sexuais en Vigo

Un mozo foi condenado este xoves a 1 ano de prisión, tras admitir ante...

Un laboratorio do Porriño lanza a primeira vacina contra a enfermidade hemorráxica epizoótica

O grupo Zendal lanza ao mercado a primeira vacina para previr o virus da enfermidade...

O Concello e o BNG censuran o pago de 9,3 millóns polo Cinema Fraga e esixen a Abanca unha cesión gratuíta

O goberno municipal de Vigo manifestou este xoves o seu "absoluto desacordo" coa operación...