Condenas de 7 a 11 de prisión para os sete acusados do narcosubmarino afundido en Cangas

No caso dos cidadáns estranxeiros, o tribunal fixa en 8 anos o tempo efectivo de cumprimento da pena de cárcere, substituíndose o resto pola medida de expulsión de España e a prohibición de regresar durante 10 anos.

Arquivo - Xuízo contra sete acusados de transportar máis de 3.000 quilos de cocaína nun 'narcosubmarino' que acabou afundido na ría de Aldán, en Cangas (Pontevedra, en novembro de 2019.. Beatriz Ciscar - Europa Press - Arquivo

A sección segunda da Audiencia Provincial de Pontevedra ditou sentenza na que condena ao sete acusados polo alixo de máis de 3.000 quilos de cocaína achados no ‘narcosubmarino’ afundido en novembro de 2019 na ría de Aldán, en Cangas, a penas de entre 7 e 11 anos de prisión, e ao pago de multas millonarias, por un delito de tráfico de drogas agravado pola cantidade de estupefaciente e o uso dunha embarcación.

Segundo o fallo do tribunal, o tres tripulantes do semisumergible (os únicos que admitiron os feitos no xuízo), Agustín A.M., e os ecuatorianos Luís Tomás B.M. e Pedro Roberto D.M, foron condenados a 11 anos de cárcere cada un, e ao pago de dúas multas de 300 millóns de euros.

No caso dos cidadáns estranxeiros, o tribunal fixa en 8 anos o tempo efectivo de cumprimento da pena de cárcere, substituíndose o resto pola medida de expulsión de España e a prohibición de regresar durante 10 anos.

Con respecto ao considerado ‘xefe’ da rede, Iago S.P., a Audiencia impúxolle a pena de 9 anos de prisión e o pago dunha multa de 400 millóns de euros. Ao seu pai, Enrique S.X., o tribunal condénao a 7 anos de prisión e a pagar multas que suman 400 millóns.

Os outros dous acusados, Rodrigo H.M. e Iago R.R. tamén foron condenados a 7 anos de cárcere e ao pago de dúas multas que suman 400 millóns de euros.

PREPARATIVOS

O tribunal considera probado que os tres tripulantes da embarcación actuaban ao servizo dunha organización criminal internacional provedora de droga, e que a súa función era a de transportar no semisomerxible a cocaína —algo máis de 3 toneladas valoradas en 123,2 millóns de euros— desde Brasil ata España.

Segundo a resolución da Audiencia, Iago S.P. mantivo unha comunicación constante co tripulante galego, Agustín A.M., que lle ía informando da ruta de navegación e co que foi concretando os detalles para a descarga da droga.

A previsión inicial era conseguir outra embarcación para gardar a droga fronte á ría de Vigo, pero as xestións non frutificaron, do mesmo xeito que tampouco tivo éxito a procura dun vehículo para transportar os fardos desde a costa.

Así as cousas, os acusados decidiron afundir o ‘narcosubmarino’ e desprazarse á zona posteriormente para recuperar a cocaína.

Outras das xestións realizadas por Iago S.P. foi a compra, acompañado por Iago R.R., de roupa, calzado, lanternas e comida enerxética, que prepararon en tres paquetes e que estaban listos para facilitarlles aos tripulantes en canto chegasen á praia do Foxos, en Aldán. Estes dous acusados finalmente, e dado que a chegada da droga se atrasaba, volveron ás súas cidades de residencia, Palma e Lleida, respectivamente.

Nas horas previas á chegada do ‘narcosubmarino’, Iago S.P. pediu ao seu pai, ao que mantivera informado os pasos que daba, que lle dese os paquetes de roupa e comida ao acusado Rodrigo H.M., para que os levase á praia á espera de que chegasen os tripulantes.

Paralelamente, as forzas de seguridade puxeron en marcha neses días un operativo de vixilancia tras recibir unha alerta do Centro de Análise e Operacións Marítimas en materia de Narcotráfico, con sede en Lisboa, sobre a presenza dun semisomerxible navegando polo Atlántico en dirección ás costas galegas.

DETENCIÓNS

Na madrugada do 24 de novembro de 2019, Rodrigo H.M. dirixiuse á praia de Foxos cos paquetes de roupa e comida e, estando alí no seu coche, foi sorprendido por dous axentes da Garda Civil, aos que fixo crer que o que levaba no maleteiro eran cousas da súa irmá, e que se atopaba a esas horas fronte á praia para despexarse tras unha disputa coa súa parella.

Os gardas deixárono irse, pero xusto nese momento, avistaron tres persoas saíndo a duras penas da auga, con roupa de neopreno, manchados (polo fume e o combustible do batiscafo) e maletas. Dous deles, os cidadáns ecuatorianos, foron detidos nese momento; o terceiro, Agustín, foi localizado días máis tarde agochado nunha casa preto de alí, na zona de Punta Couso, aínda coa roupa de neopreno posta.

Nos días posteriores, producíronse as detencións do resto de implicados, así como os rexistros nos seus domicilios, onde se atoparon teléfonos móbiles, anotacións, diñeiro en efectivo, computadores, ou cannabis (en casa de Enrique Carlos S.X.).

Os expertos da Garda Civil que analizaron a embarcación concluíron que era un artefacto naval autopropulsado, sen capacidade para mergullarse completamente e cun dispositivo de escape húmido para evitar a detección térmica a través de radares, así como un silenciador para atenuar o ruído dos gases de escape. Contaba cun motor diésel de 6 cilindros e capacidade para almacenar 20.000 litros de combustible, o que lle permitía facer travesías longas sen encher.

A Fiscalía pedía inicialmente para cada un dos procesados penas que sumaban 13 anos e medio de cárcere, por un delito contra a saúde pública e outro de integración en grupo criminal. Finalmente, rebaixou a petición, ao retirar a segunda das acusacións, por entender que os procesados non eran os posuidores da cocaína interceptada nin os organizadores principais do traslado.