InicioEconomíaStellantis adianta un ERTE para 3.700 empregados ante a crise de materiais

Stellantis adianta un ERTE para 3.700 empregados ante a crise de materiais

O sector da automoción prepárase para botar man dos ERTEs este 2022 ante a falta de produtos básicos para a elaboración dos vehículos.

PUBLICADO O

- Advertisement -

O expediente de regulación temporal de emprego (ERTE) das fábricas españolas no sector da automoción, debidos aos problemas produtivos derivados da falta de semiconductores, que se prolongarán durante 2022, poderían afectar a máis de 23.000 traballadores. En Galicia, o da planta de Stellantis (antiga PSA) en Vigo afectará a 3.721 empregados.

A española Seat foi a primeira en anunciar un novo ERTE que terá vixencia ata ben entrado o 2022. O pasado setembro, a firma automobilística e os representantes sindicais alcanzaron un acordo sobre o ERTE exposto pola compañía, o cal durará ata o 30 de xuño de 2022, e terá unha afectación diaria máxima entre 482 e 1.276 traballadores nas súas plantas en Cataluña.

Ambas as partes pactaron un plan social polo que a compañía mellora a prestación por desemprego dos afectados polo ERTE e ofrece a posibilidade de facer formación, por exemplo en vehículo eléctrico, mantendo o 100% da remuneración. Tamén se acordou que os maiores de 55 anos e os empregados que non xerasen dereito á prestación de desemprego quedarán excluídos do ERTE. A ela, o pasado mes de novembro sumouse Renault España, que acordou prolongar o seu ERTE, que afectaría a uns 8.777 traballadores das factorías de Valladolid e Palencia, ata o 30 de xuño de 2022..

Doutra banda, o consorcio Stellantis aprobou un ERTE na súa planta de Vigo que se aplicará durante 60 días laborais, ampliables en 15 días máis, ao longo de todo o 2022 e que afectaría os operarios con contrato indefinido a tempo completo, uns 3.721 traballadores. A regulación aplicaríase a estes operarios unha vez que consuman os seus días de adecuación e o seu saldo da ‘bolsa de horas’.

Da mesma forma, na planta de Figueruelas acordou un novo ERTE durante 2022, que contempla ata sesenta días por traballador, que poderían chegar a oitenta. Quedarán excluídos aqueles empregados a tempo parcial que se rexerán pola ‘bolsa de horas’.

De cara a 2022, a dirección de Ford Almussafes tamén expuxo o 5 de xaneiro na comisión consultiva un novo ERTE para as plantas de vehículos e departamentos auxiliares de 15 días laborais de parada completa no primeiro trimestre, unha semana por mes, que afectaría a 4.764 traballadores. O vindeiro luns 10 de xaneiro están citados os sindicatos a unha nova reunión para chegar a un acordo.

Así mesmo, o pasado 5 de xaneiro a dirección da planta de Mercedes-Benz de Vitoria anunciou aos sindicatos a súa intención de presentar un novo ERTE. A compañía tivo que adiantar as vacacións de verán ás máis de 5.000 persoas que traballan na factoría arabesa pola falta de ‘chips’.

Por último, a planta de Volkswagen Navarra acordou en decembro cos sindicatos un calendario para 2022 que establece unha produción de 304.000 vehículos e unha xornada de 215 días, ademais dunha serie de garantías salariais e laborais para o persoal. A compañía afirmou que se tivesen que pechar días, acordará un novo ERTE.

ÚLTIMAS

Cinco feridos nun accidente en Mos

Cinco persoas resultaron feridas na mañá deste sábado ao chocar frontalmente dous vehículos no...

Vigo rexeita o recurso de Ryanair e mantén a sanción por reducir voos

O Concello de Vigo confirmou o rexeitamento do recurso de reposición presentado pola aeroliña Ryanair contra a sanción imposta pola...

Caballero impulsa accións legais pola exclusión de Vigo como sede do Mundial 2030

O Concello de Vigo iniciou os trámites para estudar unha posible reclamación xurídica fronte...

195 millóns: o custe do novo contrato entre SERGAS e Povisa

O Servizo Galego de Saúde (Sergas) e o Hospital Ribera Povisa de Vigo finalmente...