InicioEconomíaEntrevista con Javier Arnau, director de Navalia: "Estamos no podio europeo das...

Entrevista con Javier Arnau, director de Navalia: “Estamos no podio europeo das feiras do naval”

PUBLICADO O

- Advertisement -

“Sen dúbida, este ano foi o mellor de todos“, resume así Javier Arnau, director de Navalia, o éxito da feira internacional do naval celebrada en Vigo, na súa sétima edición. Todo, tras superar a forte crise do sector entre 2012 e 2014, que afectou a toda a comunidade europea.

Un éxito, o de Navalia, tanto en número de visitantes como en expositores e proxectos: creceron un 30% dende a anterior edición, e case a maioría doutros países, acadando así o seu obxectivo de internacionalización, posto que achegáronse a Vigo referentes de Turquía, Perú, Francia, Alemaña…

Navalia
Barcos en maquetas / Miguel Núñez

A boa marcha de Navalia e o rexurdir do naval gardan unha estreita relación, segundo defende Arnau: “Son vasos comunicantes, un revirte no outro. Un dos primeiros sectores en recuperarse da crise foi o transporte en barco, dende cruceiros de luxo ata pasaxe normal, e tamén o comercio exterior en barco. A melloría económica da UE sentiuse rápido. Do mesmo xeito, no boom de comezos de século, nos 2000 foi un dos primeiros sectores en crecer con velocidade”, resume.

Asteleiros
O xefe de Barreras e o xefe do asteleiro Cardama /Miguel Nuñez

Pero, a pregunta é, dada a forte aposta de Navalia pola innovación, cales son as propostas para o futuro: “A nivel enerxético, estase a falar moito do gas natural como substitutivo da gasolina para os barcos. Tamén, por suposto da renovación da flota pesqueira dos diferentes países; de Galicia, de Perú, de Marrocos. Pénsase xa en barcos máis eficientes, de menor consumo e que non produzan un ruído esaxerado, silenciosos. Pero, sobre todo, está o tema da construción de cruceiros”, asegura.

Feria ifevi
Hélices / Miguel Núñez

“O segmento de cruceiros de luxo está crecendo moito, nos estaleiros de Vigo fabrícase nestes intres o primeiro cruceiro de luxo do mundo (non existiu antes un exemplo semellante), e hai previsión de máis a curto prazo”, asegura.

Son cruceiros cunhas condicións moi especiais, totalmente distintos: “Teñen previstas viaxes ao Polo Norte e zonas de difícil accesibilidade, son coma un hotel de sete estrelas flotante, para elites moi exclusivas. Deste tipo de luxo, nunca se construíra nada, e pode chegar a ser un gran boom, son coma iates, pero moito máis grandes, e contas con privacidade e a singularidade de poder alcanzar lugares agochados”.

 
E nestas pezas a tecnoloxía, claro, é un aspecto moi importante: “Custa 250 millóns de euros construílos. Aínda non se terminou o primeiro e xa se está a comercializar, os camarotes poden chegar a superar os 6.000 euros por noite”, conclúe. A botadura deste  barco está prevista para 2.019.

Os barcos do futuro, engade Arnau, serán máis ecolóxicos, reducindo o gasto de auga dentro del, con reciclaxe de compoñentes… Tamén espera a construción de numerosos barcos militares, especialmente para Australia.

Navalia
Motores para barcos Navalia/Miguel Nuñez

Nestas xornadas Rusia, a través da súa delegada de goberno en España, Galina Kurochkina, anunciou que o seu país tamén está interesado nas nosas empresas para renovar a súa flota e ampliar as súas plataformas petrolíferas.

Arnau estima que a ocupación hostaleira ascendeu ao 95% nos días da feira e que os visitantes profesionais deixaron un gasto en Vigo de en torno os 11 millóns de euros, e espera ter superado o volume de negocio xerado pola edición de 2016, 4.000 millóns de euros.

Navalia
Dron con cámara en Navalia/Miguel Nuñez

Todo un éxito, con moita presencia de armadores, e unhas empresas que “queren acudir xa á feira de 2020, e reservar os seus espazos, algúns incluso amplialos, a previsión é incluso mellor, e a maioría dos estaleiros teñen carga de traballo para os próximos 4 anos”.

Arnau vai acudir a unha feira en Grecia para a semana, e xa comeza a preparar a seguinte cita de Navalia. Este ano é tamén o da feira de Hamburgo, a máis grande do mundo, “non temos nin espazo físico para competir contra eles, que ocupan o equivalente a 17 pabillóns”, recoñece.

Ifevi Navalia .
Cámaras remotas submarinas /Miguel Nuñez

Os anos impares celébranse as feiras de Rotterdam e Noruega, e Arnau estima que estamos xa ao nivel desta, “no podio Europeo das feiras navais”, e cando ademais non se celebran feiras semellantes na maior parte do mundo.

Navalia, unha iniciativa que naceu para compensar o “márketing complicado” que sempre tivo o sector: “A xente da rúa ten a sensación de que o naval non termina de arrincar, teñen que pasar por Beiramar e ver cinco barcos enormes construíndose para non pensar deste xeito. Queríamos iso, facilitar a promoción cara fóra e cara dentro do sector. Barreras e Vulcano pasaron por dificultades no seu momento,pero non se deixou de celebrar a feira e conseguir contratacións”.

Navalia
Motor de barco en Navalia/ Miguel Nuñez

ÚLTIMAS

Absolto o acusado de violar a unha moza durmida pola falta de consistencia da versión da denunciante

A sección quinta da Audiencia Provincial de Pontevedra, con sede en Vigo, ditou sentenza na que...

Condenan a 2 anos de cárcere a unha americana que estafou máis de 158.000 dólares a unha firma viguesa de produtos do mar

A sección quinta da Audiencia Provincial de Pontevedra, con sede en Vigo, acolleu este...

A xuíza acorda o arquivo da causa contra o detido na rúa Mestre Montes por agredir supostamente á súa nai cun garfio

A xuíza de instrución 2 de Vigo acordou o sobresemento e arquivo das actuacións...

Detidos dous homes na rúa Cánovas del Castillo por supostos roubos con forza no interior de 15 coches estacionados

Axentes da Policía Nacional da Comisaría de Vigo detiveron a dous homes como presuntos autores de...