InicioCulturaSuso Cortegoso: "O de actor é un traballo duro porque é inestable"

Suso Cortegoso: “O de actor é un traballo duro porque é inestable”

Falamos co actor Suso Cortegoso de cine, de televisión e da vida mesma.

PUBLICADO O

- Advertisement -

Suso Cortegoso, actor e músico vigués con máis de quince anos de experiencia na televisión en proxectos como Serra Moura, está a emprender unha nova iniciativa nas instalacións de Caledonia Yoga (Rúa Conde de Torrecedeira, 26): un taller de expresión corporal e xogos en familia, iniciáticos á estrea actoral. O máis importante, pasar un bo rato.

Así que Xornal de Vigo falamos con el de cine, de televisión e da sociedade que nos tocou vivir.

P- A xente, polo xeral, ten a percepción de que os actores non adestrades.

R- Hai de todo, cada un traballa á súa maneira. Estes son exercicios que eu aprendín ao longo dos anos, daquela non había Escola Superior de Arte Dramático (ESAD), e facías pequenos cursos ou aprendías co mesmo traballo. Hai directores que meten moita caña, outros non, e actores ou actrices que se focalizan máis no corporal ou na voz. Para a voz hai moitos exercicios, coa dicción, a respiración diafragmática…

Son moitos os tipos de actores: teño un compañeiro que di que o mellor actor do mundo é Chiquito, que só ten unha personaxe. Os actores de antes viñan do teatro e o que facían era proxectar moito a voz, berrar moitísimo, facer xestos esaxerados… A TV e o cine estaban comezando e aínda non había unha técnica, eran practicamente actores de teatro aínda.

Taller de expresión corporal de Suso Corteoso/ Miguel Núñez

P- Este taller pode aportarlle tamén a quen non teña pensado ser actor?

R- Si, porque son exercicios nos que estás traballando a sincronicidade do corpo, a simetría… E o traballo de voz é util para un profesor, para dar conferencias ou cantar… para todo. Pero no que máis me insistía Maite (dona de Caledonia Yoga) é en pasalo ben, nos risos. Un exercicio que gusta moito, por exemplo, é xogár á pita actuando como chimpancés.

E, se a iniciativa ten éxito, espero que podamos facer unha montaxe pequeniña, que é o máis gratificante.

P- Como comezou a súa andadura no gremio?

R- Comecei a facer teatro con vinte e pico anos. Gustábame tamén a música (tocar a guitarra), pero non tiña pensado dedicarme a unha cousa nin a outra. Pero a vida che vai levando.

Tiven a sorte de facer TV seguido ata que chegou a crise. Non podo dicir que tivera unha vocación clara, pero para estudar era un petardo e cando traballaba nunha carpintería chegou a oportunidade e aproveiteina. Agora con 40 e pico anos veste sen traballo e pensas que igual te equivocaches de camiño. Pero de vello gaiteiro…

O de actor é un traballo que desfrutei moito, a pesar de que é moi duro, porque é inestable. É un gremio no que manterse está complicado. Nunca hai traballo para todos, e  nunha mala racha pásalo mal.

Taller de expresión corporal de Suso Corteoso/ Miguel Núñez

P- Coido que ademais é un sector con moito intrusismo.

R- A TV ten moita culpa diso. É un medio brutal, se o teatro o miran 60, a televisión 60.000. Entón claro que unha persoa que sae en TV se dá a coñecer. Tamén hai que dicir que hai xente que sen ter a formación actoral si son capaces de facelo ben. Porque como dicía hai moitas clases de actores, non hai unha única vara de medir.

P- Hai esperanza no sector?

R- Hoxe vexo nos mozos que teñen boa formación, e que a aproveitan para seguir o seu camiño actoral. De feito o ano pasado traballei con rapaces da ESAD nun proxecto.

Taller de expresión corporal de Suso Corteoso/ Miguel Núñez

P- Pode un actor, como dicía antes o seu compañeiro, ser bo só cunha personaxe?

R- Volvemos ao que falábamos antes. Os actores americanos ‘machotes’ como John Wayne ou Kirk Douglas eran actores incribles pero o que facían realmente era posar, sen parvadas nin nada, non facían o paiaso. Logo chegan actores como Marlon Brando, que traballaban diferente.

Se falamos de actores americanos falamos doutra galaxia, porque alí coidan máis a profesión, e teñen medios e cartos.

Taller de expresión corporal de Suso Corteoso/ Miguel Núñez

P- Cal é para vostede o mellor actor de sempre?

R- Iso é imposible dicilo, hai centos. De mozo si que tes referentes, como De Niro, que estivo constantemente traballando. É un exemplo de moitos. Ten películas mellores e peores pero a realidade é que leva de neno a vello facendo movidas. Ou Pacino.

Cando eu tiña 14 anos, vendo “Un tranvía llamado deseo”, acórdome de ter a sensación de ‘como mola, o que fai este home’. Transmitía sensacións bestiais. Eu sempre fun peliculeiro, mirábamos moitas películas na casa. En fin, que podería dicir centos de nomes, moitos polo cariño.

P- Entón, hai futuro para a profesión?

R- Eu interpretei hai uns meses durante dous capítulos unha personaxe de Serra Moura que fixera por derradeira vez hai cinco anos. E decateime de como todo cambiara, ía toda velocidade.

Non paras. Recuperouse un pouco a produción, si, pero non as condicións. Como pasa noutros tipos de traballos, claro. Trabállase peor, non se poden facer as cousas como se debería. Pero hai que facelas: non queda outra.

 

ÚLTIMAS

Absolto o acusado de violar a unha moza durmida pola falta de consistencia da versión da denunciante

A sección quinta da Audiencia Provincial de Pontevedra, con sede en Vigo, ditou sentenza na que...

Condenan a 2 anos de cárcere a unha americana que estafou máis de 158.000 dólares a unha firma viguesa de produtos do mar

A sección quinta da Audiencia Provincial de Pontevedra, con sede en Vigo, acolleu este...

A xuíza acorda o arquivo da causa contra o detido na rúa Mestre Montes por agredir supostamente á súa nai cun garfio

A xuíza de instrución 2 de Vigo acordou o sobresemento e arquivo das actuacións...

Detidos dous homes na rúa Cánovas del Castillo por supostos roubos con forza no interior de 15 coches estacionados

Axentes da Policía Nacional da Comisaría de Vigo detiveron a dous homes como presuntos autores de...