InicioEconomíaVigo é a cidade do Estado máis cara para moverse en autobús,...

Vigo é a cidade do Estado máis cara para moverse en autobús, segundo a OCU

O goberno local cuestiona o informe por ter "premisas erróneas".

PUBLICADO O

Vigo é a cidade máis cara de España para moverse en autobús, segundo despréndese dun estudo realizado pola Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) no que comparou o custo de realizar 50 viaxes urbanas en transporte público en 52 cidades (incluidas Ceuta e Melilla).

Desde o 1 de setembro, Vigo, Oviedo e Huesca son as cidades máis caras para moverse en autobús. O custo de realizar 50 viaxes ao mes no municipio é de 31,15 euros en Vigo, 29,75 euros en Huesca e 29,40 euros en Oviedo coa aplicación da redución do 30% no prezo do abono transporte. Séguenlles Granada, (28,70 euros), Alacante (28 euros) e Madrid (27,30 euros), que ata agora era a máis cara, pero que baixou posicións grazas á ampliación ata o 50% do desconto do 30% ofrecido polo Goberno.

Entre as cidades máis baratas para facer 50 viaxes destacan Albacete (7,50 euros), Cidade Real (10 euros), Logroño (13,23 euros) e Las Palmas de Gran Canaria (14 euros). Nestas cidades a redución das tarifas ampliouse ata o 50%. As seguintes capitais máis económicas son Cuenca, Guadalaxara e Vitoria, cun custo de 15 euros.

OCU celebrou os descontos aplicados e espera que se amplíen máis aló de decembro no caso de que o prezo dos combustibles se manteñan en niveis superiores aos do ano pasado. A organización é firme partidaria de potenciar o transporte público, non só reducindo as tarifas, estendendo a rede de transporte, aumentando a frecuencia de paso e fomentando a intermodalidade coa bicicleta; ademais é vital facilitar o intercambio entre diferentes transportes, ao implantar billetes válidos para os distintos medios.

O estudo de OCU confirma ademais o aforro que supón agora o transporte público fronte ao coche particular. Na actualidade, o custo en combustible de realizar 50 traxectos cun percorrido medio de 12,5 quilómetros cada un é de 115 euros para un automóbil con motor de gasolina, 88 euros con motor de gasóleo e 19 euros con motor eléctrico. Así, fronte a un coche con motor de combustión, moverse en autobús urbano adoita traducirse nun aforro superior aos 60 euros ao mes.

RESPOSTA DO CONCELLO DE VIGO

O goberno local de Vigo cuestionou este informe e matizou que “parte de dúas premisas erróneas”. Así, nun comunicado, o goberno que preside Abel Caballero puntualizou que o estudo da OCU asegura que utiliza a “combinación máis barata” pero, no caso de Vigo “non é certo” porque a viaxe máis barata no bus da cidade custa cero euros (para pensionistas 1 e 2 co cartón PassVigo, que supoñen un terzo dos desprazamentos).

“Para facer correctamente este cálculo, o goberno vigués entende que a OCU debería utilizar a media ponderada dos distintos prezos en relación ás porcentaxes de uso que ten o transporte vigués”, sinalou, e engadiu que esa media é de 0,41 euros, polo que o custo de 50 viaxes sería de 20,5 euros e non de 31,15 euros, como reflicte o informe.

A segunda das premisas erróneas é, segundo o goberno municipal, non ter en conta que os cidadáns de Vigo pagan por viaxe efectiva realizada, mentres que os abonos mensuais noutras cidades non implican, necesariamente, o uso de todas as viaxes.

Por outra banda, o alcalde da cidade volveu esixir en rolda de prensa á Xunta de Galicia que achegue recursos para bonificar o bus urbano na cidade, como xa fan o Concello e, desde este xoves, o Goberno central (o prezo ordinario do billete co cartón PassVigo pasa a custar 0,62 euros, fronte aos 0,89 euros que custaba ata agora, ou aos 1,40 euros do billete sen bonificar), e poder así reducir aínda máis o prezo de cada viaxe.

NEGATIVA A ENTRAR NO TRANSPORTE METROPOLITANO

A Xunta respondeu á demanda do alcalde lembrando a súa negativa a integrar o bus urbano de Vigo no sistema de transporte metropolitano, o que permitiría aos usuarios aforros de “entre o 40 e o 50 %”. Nese sentido, a delegada territorial do goberno galego, Marta Fernández-Tapias, sinalou que, coa súa decisión, o alcalde está a privar a poboación de aforrar máis de 460 euros ao ano e de acceder ás vantaxes que, desde hai anos, teñen as persoas doutras cidades que si se sumaron a este sistema.

“O Concello é o único responsable de que os vigueses non se beneficien de maiores aforros nos seus desprazamentos (…) pola súa permanente confrontación coa Xunta de Galicia”, sentenciou. Segundo lembrou Fernández-Tapias, a Xunta achega anualmente 1,2 millóns de euros para financiar descontos do 80 % en billetes interurbanos da área de Vigo (entre bus e transporte de ría) e con bonificacións adicionais a usuarios recorrentes e familias numerosas. Así mesmo, coa Tarxeta Xente Nova, os menores de 21 anos viaxan gratis por toda Galicia nos buses autonómicos.

ÚLTIMAS

Condenados a 5 e 4 anos de cárcere os dous acusados de dar unha malleira a dous mozos na rúa Hernán Cortés de Vigo

A sección quinta da Audiencia Provincial de Pontevedra, con sede en Vigo, condenou aos...

Máis de mil vigueses xa teñen representación no caso do Cártel dos Coches con 40.000 afectados en Galicia

A oficina de Vigo do despacho BGI LAW representa xa a máis de 1.000...

Novo desencontro entre traballadores de Vitrasa e a empresa que non cede a reitirar os expedientes contra traballadores

A reunión celebrada este luns entre o comité de empresa e a dirección de...

A Xunta apura ao novo ministro de Cultura para axilizar o proxecto da Biblioteca do Estado en Vigo

O conselleiro de Cultura, Educación, FP e Universidades, Román Rodríguez, trasladou ao novo ministro...