InicioVigo e contornaVigoO xulgado autoriza a venda da unidade produtiva de Barreras a Armón

O xulgado autoriza a venda da unidade produtiva de Barreras a Armón

A proposta fora criticada polos sindicatos por carrexar a perda de moitos postos de traballo. Asime celebra a venda. A nova propietaria fixa como obxectivo "relanzar" o estaleiro coa construción de ferris.

PUBLICADO O

O Xulgado do Mercantil número 3 de Pontevedra, con sede en Vigo, acordou autorizar á administración concursal para que realice a venda da unidade produtiva de Fillos de J. Barreras a favor da compañía Estaleiros Armón Vigo, por 14,7 millóns de euros.

Tal como recóllese no auto, contra o que non cabe presentar recurso, do prezo total, uns 14,2 millóns corresponden aos bens e dereitos que adquire a empresa, mentres que medio millón de euros será abonado pola chatarra dos cascos da armadora Havila. Estaleiros Armón subrogará ademais a vinte traballadores da concursada.

A maxistrada explica na resolución que, á hora de tomar a decisión sobre a venda da unidade produtiva, tivo en conta que “o beneficio dalgúns interesados vai en prexuízo doutros”.

Así, advirte que, “se se mantén a estrutura empresarial existente para evitar a perda de postos de traballo, está a favorecerse aos traballadores da concursada, pero á conta dos acredores e dos traballadores destes acredores, que tamén ven afectados“.

Por iso, subliña no auto que para resolver cal do tres ofertas presentadas debía ser a adxudicataria da unidade produtiva debeuse atender ao “interese do concurso”, é dicir, “á satisfacción dos intereses dos acredores”. Así, engade que a minimización da perda dos postos de traballo, na medida do posible, terase en conta “cando non entre en conflito co interese do concurso”.

Por iso, a continuación a xuíza analiza cada unha das ofertas e, en primeiro lugar, indica que a de Mariña Meridional é rexeita porque “non cumpre ningún dos orzamentos necesarios para adxudicarse a unidade produtiva”.

En canto á oferta económica de Estaleiros Gondán, a preferida para os sindicatos, a xuíza recalca que, no seu conxunto, non supera a oferta presentada por Armón. Por iso, “como garantía do interese dos acredores e do resto de intereses en conflito (acredores, traballadores dos acredores, acredores dos acredores…)”, a xuíza autorizou a venda da unidade produtiva de Barreiras a esta última empresa.

A xuíza subliña que “a sustentabilidade do tecido empresarial e industrial do sector auxiliar e complementario da actividade de Fillos de J. Barreras, vinculada ao sector naval, determina que haxa que velar pola satisfacción dos créditos de quen, como acredores, concorren ao proceso”.

“MELLOR OFERTA”

Neste sentido, o auto explica que a oferta de Gondán ascende a 5,5 millóns de euros, mentres que Armón pon sobre a mesa 14,2 millóns, que ascenden a 14,7 millóns se se inclúe o medio millón para a chatarra procedente dos cascos de Havila (que están sobre as bancadas de Barreras).

No entanto, a xuíza recoñece que a esa cantidade hai que aplicarlle unha diminución polas indemnizacións por despedimento ou extinción dos contratos laborais. Por iso, a oferta de Armón para destinarse ao pago do resto de créditos do concurso quedaría en 10,2 millóns de euros ou en 10,7 millóns (se se inclúe o pago da chatarra).

En ambos os escenarios, tal como recolle o auto, o importe ofrecido por Estaleiros Armón Vigo destinado ao pago dos acredores “é superior en termos porcentuais á cifra ofertada por Gondán en máis do 45%”.

Ademais de supor a “mellor” oferta económica, Armón comprométese, segundo a resolución, a unha “rápida reactivación da actividade da unidade produtiva, prevista nun prazo de seis meses, o que determinará tamén a reactivación da actividade no sector naval afectado o concurso de acredores”.

Para a xuíza, unha maior satisfacción dos acredores vai permitir, neste caso, “a pervivencia de empresas auxiliares do sector naval que, doutro xeito, veríanse novamente afectadas as situacións de insolvencia padecidas pola concursada“. Esas empresas, segundo o auto, comprenden uns 6.500 postos de traballo indirectos, “que se xerarán coa reactivación da actividade que ata a data viña despregando Barreras”.

Pola súa banda, a oferta de Gondán “non permite satisfacer a práctica totalidade dos créditos dos acredores e xera dúbidas respecto da continuidade de todos os traballadores do persoal xa fóra deste proceso, unha vez transmitida a unidade produtiva”.

Así, a xuíza sinala que “ninguén”, é dicir, “nin os propios traballadores nin a propia ofertante” deron “argumentos que xustifiquen a necesidade da totalidade do persoal en activo para reactivar a actividade suspendida durante longo tempo pola concursada“.

A maxistrada lembra que a ausencia de traballo “levou aos empregados de Barreras a un expediente de regulación temporal de emprego”, á vez que asegura que “tampouco a carga de traballo, baseada en meras expectativas, aínda que importantes e quizais fundadas”, permite presumir “que sexa precisa todo o persoal para a posta en marcha da actividade de construción e reparación naval”.

SINDICATOS

Pola súa banda, sindicatos mostraron o seu rexeitamento a esta decisión, do mesmo xeito que o fixeron durante as últimas semanas ao coñecer que o administrador concursal optara por Armón e non por Gondán.

Así, o presidente do comité de empresa, Sergio Gálvez (UGT), lamentou esta resolución do xulgado e indicou que os avogados dos traballadores están a buscar algunha posible vía legal para recorrer a dita decisión, aínda que recoñeceu que, a priori, hai “pouco percorrido”, xa que o auto non é recurrible.

“É unha situación complicada”, indicou en declaracións a Europa Press, insistindo en que tratan de buscar unha alternativa para evitar 100 despedimentos, centrándose en determinados aspectos do informe presentado polo administrador concursal que, ao seu xuízo, poderían non ser do todo “certos”.

Na mesma liña falou desde a CIG Rafael Pérez, quen explicou que a pesar de ser “o esperado”, o sindicato non está de acordo con esta decisión e van buscar medidas para poder solucionar o problema. “A situación non é fácil”, lamentou en declaracións a Europa Press.

ASIME

A Asociación de Industrias do Metal e Tecnoloxías Asocidades de Galicia (Asime) si celebrou a venda do estaleiro a Armón, xa que permitirá, ao seu xuízo, reactivar a industria naval galega.

“Simplemente o feito de que se recupere actividade nas extinta Barrerras é unha boa nova para a industria galega, máis se cabe cando a empresa adxudicataria conta con contrastada experiencia e solvencia“, indicou o secretario xeral de Asime, Enrique Mallón.

FERRIS PARA BARRERAS

A compañía Armón márcase como obxectivo “relanzar” o “histórico” estaleiro a través da construción de ferris para pasaxe e carga rodada, un mercado no que “Barreias dispón dunha grande experiencia e reputación”, din.

A empresa expresa o seu agradecemento “polo tratamento dado en todo momento sobre a evolución dun longo proceso que acaparou a atención de todos os sectores industriais galego-asturianos do sector naval español e en especial da cidade de Vigo”.

A empresa incide na historia do sector naval en Vigo, tanto nos seus estaleiros como “fundamentalmente” na súa “experimentada” industria auxiliar. Con todo, recoñece a existencia nos últimos anos dun “retroceso en canto ao número de persoal empregado provocado por unha serie de circunstancias coñecidas”.

“A dirección de Armón con toda paciencia, pero con gran entusiasmo e ilusión, quere afrontar esta nova etapa en Vigo para relanzar o histórico e centenario estaleiro Barreras, o que permitirá un desenvolvemento en termos de crecemento da actividade na ría de Vigo co consecuente incremento de traballadores pertencentes tanto ao estaleiro como á experimentada industria auxiliar”, sinala a compañía.

ÚLTIMAS

Chega aos Play Doc ‘Salvaxe, Salvaxe’ un filme ecoloxista galego premiado en Málaga

O filme galego ‘Salvaxe, Salvaxe’ chega a Galicia este mes de maio, despois de...

Encontrado o cadáver dunha muller dentro dun coche aparcado nun parking de Samil

O cadáver dunha muller foi achado dentro dun coche que estaba aparcado nun parking...

A oposición viguesa denuncia que Caballero veta o pronunciamento da Corporación sobre a saída sur e o AVE a Porto

Os grupos da oposición no Concello de Vigo denunciaron este mércores que o goberno...

Saen de prisión os tripulantes do MV Karar coa obrigación de comparecer quincenalmente

Os 14 tripulantes do MV Karar, interceptado en abril de 2020 cando navegaba cara...