O expediente de regulación temporal de emprego (ERTE) das fábricas españolas no sector da automoción, debidos aos problemas produtivos derivados da falta de semiconductores, que se prolongarán durante 2022, poderían afectar a máis de 23.000 traballadores. En Galicia, o da planta de Stellantis (antiga PSA) en Vigo afectará a 3.721 empregados.
A española Seat foi a primeira en anunciar un novo ERTE que terá vixencia ata ben entrado o 2022. O pasado setembro, a firma automobilística e os representantes sindicais alcanzaron un acordo sobre o ERTE exposto pola compañía, o cal durará ata o 30 de xuño de 2022, e terá unha afectación diaria máxima entre 482 e 1.276 traballadores nas súas plantas en Cataluña.
Ambas as partes pactaron un plan social polo que a compañía mellora a prestación por desemprego dos afectados polo ERTE e ofrece a posibilidade de facer formación, por exemplo en vehículo eléctrico, mantendo o 100% da remuneración. Tamén se acordou que os maiores de 55 anos e os empregados que non xerasen dereito á prestación de desemprego quedarán excluídos do ERTE. A ela, o pasado mes de novembro sumouse Renault España, que acordou prolongar o seu ERTE, que afectaría a uns 8.777 traballadores das factorías de Valladolid e Palencia, ata o 30 de xuño de 2022..
Doutra banda, o consorcio Stellantis aprobou un ERTE na súa planta de Vigo que se aplicará durante 60 días laborais, ampliables en 15 días máis, ao longo de todo o 2022 e que afectaría os operarios con contrato indefinido a tempo completo, uns 3.721 traballadores. A regulación aplicaríase a estes operarios unha vez que consuman os seus días de adecuación e o seu saldo da ‘bolsa de horas’.
Da mesma forma, na planta de Figueruelas acordou un novo ERTE durante 2022, que contempla ata sesenta días por traballador, que poderían chegar a oitenta. Quedarán excluídos aqueles empregados a tempo parcial que se rexerán pola ‘bolsa de horas’.
De cara a 2022, a dirección de Ford Almussafes tamén expuxo o 5 de xaneiro na comisión consultiva un novo ERTE para as plantas de vehículos e departamentos auxiliares de 15 días laborais de parada completa no primeiro trimestre, unha semana por mes, que afectaría a 4.764 traballadores. O vindeiro luns 10 de xaneiro están citados os sindicatos a unha nova reunión para chegar a un acordo.
Así mesmo, o pasado 5 de xaneiro a dirección da planta de Mercedes-Benz de Vitoria anunciou aos sindicatos a súa intención de presentar un novo ERTE. A compañía tivo que adiantar as vacacións de verán ás máis de 5.000 persoas que traballan na factoría arabesa pola falta de ‘chips’.
Por último, a planta de Volkswagen Navarra acordou en decembro cos sindicatos un calendario para 2022 que establece unha produción de 304.000 vehículos e unha xornada de 215 días, ademais dunha serie de garantías salariais e laborais para o persoal. A compañía afirmou que se tivesen que pechar días, acordará un novo ERTE.