InicioEconomíaOs sindicatos piden a Stellantis que o ERTE acolla tamén aos empregados...

Os sindicatos piden a Stellantis que o ERTE acolla tamén aos empregados a tempo parcial

O pasado xoves arrincaron as negociacións sobre este ERTE, coa presentación da formulación por parte da empresa. Este luns os sindicatos presentaron as súas contrapartidas, tras o que está previsto que este martes e mércores celébrense outras dúas reunións.

PUBLICADO O

- Advertisement -

Sindicatos da planta de Stellantis en Vigo (antes PSA Peugeot Citroën) trasladaron á dirección da empresa a necesidade de que, no marco do expediente temporal de regulación de emprego (ERTE) exposto pola dirección,  se ofrezan mecanismos para dar garantías tamén aos traballadores con contratos a tempo parcial, tanto fixos como eventuais.

Así, entre outras medidas, UGT pediu que se establezan rotacións para que as paradas non afecten máis a uns traballadores que a outros, e que aos empregados con contratos temporais garántaselles un salario mínimo mensual de 80 horas.

Ademais, reclamou unha compensación do 100 % do salario bruto; que os ERTEs non afecten ao cobro de vacacións, pagas extra nin curmá de beneficios; e que se deixe á marxe aos traballadores de máis idade para evitar que lles penalice na súa xubilación.

Pola súa banda, a CUT censurou que por parte da empresa preténdese deixar “sen ningunha protección social” para os traballadores a tempo parcial, “entre os que se atopan non só eventuais, senón indefinidos”. “A empresa non busca unha protección social para as persoas traballadoras, senón un abaratamento de custos e de cargas sociais impositivas“, denunciou.

Así mesmo, o portavoz da CIG, Manuel Domínguez, criticou que a dirección “pretende pegarlles unha patada aos traballadores a tempo parcial”, e asegurou que “hai medidas suficientes sen ter que recorrer a un ERTE”, entre elas unha baixada de cadencia ou a aplicación do estatuto de formación.

No mesmo marco, denunciou que como xustificación desta medida non se recorra unicamente aos problemas de subministración de semiconductores –microchips– senón tamén ao Covid-19. Así, remarcou que “a pesar da situación de covid segue habendo unha saturación de demanda e do volume de produción”.

Finalmente, Santiago García Cameselle, de CC.OO., comentou no seu momento que a proposta de duración do ERTE parécelles “razoable”, aínda que entende necesario “buscar mecanismos para a protección da totalidade do persoal”. “Ese vai ser o noso cabalo de batalla: garantir un mínimo de remuneración” aos traballadores a tempo parcial, remarcou.

PROPOSTA EMPRESARIAL

O pasado xoves arrincaron as negociacións sobre este ERTE, coa presentación da formulación por parte da empresa. Este luns os sindicatos presentaron as súas contrapartidas, tras o que está previsto que este martes e mércores celébrense outras dúas reunións.

En concreto, a dirección da planta de Stellantis en Vigo expuxo a aplicación dun expediente temporal de regulación de emprego (ERTE) con duración de 60 días e que cubriría a 3.749 traballadores (o que non quere dicir que se teña que aplicar necesariamente ese tempo nin que afecte a todos os operarios).

A proposta de ERTE da empresa recolle a aplicación a 3.749 traballadores, que son aqueles empregados a tempo completo e indefinidos; e empezaría a aplicarse despois de Semana Santa, cun máximo de 60 días de suspensión, tras esgotar todas as medidas de flexibilidade pactadas.

CRISE DOS MICROCHIPS

A empresa puxo esta medida sobre a mesa ante o “problema conxuntural” da falta de pezas que afecta a toda a industria de automoción, derivada da chamada crise dos microchips (semiconductores), con intención de dar cobertura legal a un mecanismo que permita afrontar as paradas de produción por eses problemas de subministración.

Os problemas de subministración de pezas que levan microchips obrigaron a suspender quendas de traballo na planta de Stellantis en Vigo en varias ocasións desde principios de ano. De feito, o tres quendas do sistema M1 –no que se montan o Peugeot 2008, o C-Elysée e o Peugeot 301– estiveron parados desde o xoves ata este luns, cando se renovou a actividade ás 6,00 horas.

Fontes sindicais apuntaron que, no que vai de ano, na quenda de día pararon catro xornadas no sistema 1; na quenda de noite, sete xornadas no sistema 1 e tres xornadas no sistema 2; e na quenda de fin de semana, seis xornadas no sistema 1 e dúas xornadas no sistema 2.

ÚLTIMAS

Papá Noel toma un ano máis as rúas de Vigo en moto

Miles de papanoeles en moto déronse cita, un ano máis, este sábado para percorrer...

OPINIÓN.- “A hemeroteca do Faro de Vigo: un patrimonio que debe ser accesible a todos”

A hemeroteca do Faro de Vigo é un tesouro cultural e histórico que contén...

Un vigués entre os 11 detidos por facer grafitis en trens de Cataluña

Unha operación conxunta entre Policía Nacional, Mossos d'Esquadra e Garda Urbana de Barcelona (GUB)...

Tres excarcerados tras o choque de dous vehículos na A-55 en Mos

Tres persoas tiveron que ser excarceradas nun aparatoso accidente entre dous coches ocorrido na...