O BNG volveu a reclamar este venres o apoio do Goberno central ao Corredor Atlántico para situar a Galicia no mapa das redes transeuropeas de transporte ferroviario “en igualdade de condicións con outros territorios”, e acabar coa “discriminación” á que foi sometida polo anterior Executivo, do PP.
Así o trasladou a portavoz do BNG en Europa, Ana Miranda, que este venres mantivo un encontro co secretario xeral do Eixo Atlántico, Xoán Vázquez Mao, no que tamén participaron o deputado no Congreso, Néstor Rego; a deputada no Parlamento galego, Alexandra Fernández; e o condejal nacionalista vigués, Xabier Pérez Igrexas.
O BNG lembrou que, tras a decisión de incluír Galicia no Corredor Atlántico, o Goberno non pode incorrer “no mesmo erro que o PP”, que na lexislatura pasada “discriminou” á comunidade.
A ese respecto, a formación nacionalista advertiu de que “a aposta por outros territorios en detrimento de Galicia” implica que se priva á comunidade galega de “ferramentas e financiamento para impulsar un desenvolvemento económico sustentable”, na aposta polos modelos de transporte sustentables, no marco da loita contra o cambio climático.
Segundo as previsións da UE, no horizonte de 2030 os diferentes corredores deberán estar dotados con todos os servizos e infraestruturas, “polo que é indispensable” aproveitar as posibilidades que se abren co marco financeiro plurianual (2021-2027), que “dependen das negociacións que leve a cabo o Estado coa Comisión”. “Queremos que o Estado se mova en Bruxelas para impulsar o Corredor Atlántico”, proclamaron os representantes do BNG.
Por iso, ante a “inacción” do Goberno, agradeceron ao Eixo Atlántico que “tomase a iniciativa” de elaborar un informe cos elementos básicos do plan director do Corredor Atlántico, un elemento “fundamental” para desenvolver a infraestrutura, e que debería realizar o Executivo estatal. O BNG defendeu que a conexión de Galicia teña as mesmas condicións que o resto de corredores e conte con 2.400 millóns de euros para investimentos.
Así mesmo, os nacionalistas reclaman a mellora das conexións con Portugal coa construción do saída sur de Vigo, e a atención á intermodalidad do corredor ferroviario europeo, mediante a priorización das conexións dos portos da fachada atlántica coas principais plataformas loxísticas.