Un estudo elaborado por investigadores da Universidade de Vigo (UVigo) sinalou que o equilibrio da praia de Samil se mantivo a pesar da “enorme presión urbanística que sofre”.
Así o detallou o profesional do Centro de Investigación Mariña da Universidade de Vigo (CIM-UVigo) Daniel Rey, que dirixe o proxecto xunto á investigadora do centro Ana Bernabeu. Segundo precisou a universidade, Rey destacou que “neste momento non hai unha perda significativa de area e o equilibrio é razoable” na enseada de Samil.
Nesta liña, o investigador explicou que para profundar en alteracións que poidan rexistrarse debido ao cambio climático “habería que levar a cabo un novo estudo no que basear as futuras estratexias de adaptación”.
En concreto, o estudo foi o maior traballo realizado ata este momento sobre os fondos da enseada de Samil e os seus resultados foron publicados recentemente pola prestixiosa revista científica Journal of Marine Science and Engineering.
A investigación foi levada a cabo por investigadores do grupo Geoma do CIM-UVigo a solicitude da Sociedade mercantil Estatal Augas das Concas de España (Acuaes) para avaliar de modo previo o impacto dun novo emisario na zona.
OBSERVACIÓNS EXPERIMENTAIS
Para levar a cabo o traballo realizáronse observacións experimentais sobre o fondo e estudáronse as características de sedimentos con simulacións de correntes e ondada que afectan o transporte destes. Así, buscábase concretar a profundidade e a localización que permitirían que as ondas e o movemento estacional da area non afectasen o emisario, así como evitar que este alterase a dinámica dos areais.
Mediante o traballo mellorouse a fiabilidade de resultados de zonas inter e submareal da praia dos que se dispón de poucos datos dada a dificultade que leva a súa adquisición. Así, facilítase o esclarecemento da dinámica no contexto da ría de Vigo.
Así mesmo, no marco da investigación empregouse unha plataforma multipropósito desenvolvida polo grupo Geoma que permite que unha embarcación opere de modo seguro. A ferramenta, denominada Inndaga, facilita que un buque efectúe manobras en áreas de difícil acceso cun baixo custo operativo e utilízase para o monitoreo e a inspección ‘in situ’.