Investigadores da UVigo participan na elaboración de ‘podcasts’ sobre o uso seguro de Internet dirixidos a pais

A coordinadora do proxecto detallou que unha alta porcentaxe dos alumnos entrevistados definíronse como "usuarios expertos" da rede, polo que se decidiu elaborar contidos cuxos destinatarios fosen os seus pais para "diminuír a fenda dixital" e "ampliar a súa formación".

Participantes no proxecto tras unha reunión. UNIVERSIDADE DE VIGO

Investigadores da Universidade de Vigo (UVigo) participaron na elaboración de cinco arquivos de audio formativos sobre o uso seguro de Internet destinados a pais e nais.

Segundo precisou a universidade nun comunicado, esta iniciativa, denominada ‘Sentidiño na rede’, busca promover un uso seguro de Internet por parte dos menores e mostrar as oportunidades que ofrece ás súas familias. Así, enmárcase no proxecto ‘Redes de innovación para a inclusión educativa e social’, financiado polo Goberno e realizado por grupo de investigación da UVigo Cies no marco do Plan Nacional de Investigación 2016-2019.

En concreto, o grupo Cies (Colaboración, Innovación e Investigación para a Equidade Socio-educativa) está conformado por profesionais das facultades de Ciencias da Educación e do Deporte e Ciencias da Educación de Pontevedra e Ourense, respectivamente.

A iniciativa, coordinada polas profesoras Esther Martínez e Manuela Raposo, permitiu elaborar varios ‘podcasts’ nos que se detallan os sistemas de alerta que se deben contemplar no uso da rede, normas de cortesía na mesma e sistemas de control de dispositivos dixitais.

Raposo explicou que levaron a cabo distintos análise para coñecer a situación da que se partía, así como técnicas documentais. Deste xeito, realizáronse cuestionarios a 791 estudantes de secundaria, ademais de 193 actividades de tipo documental e entrevistas en vídeo a 97 alumnos de primaria, secundaria e bacharelato. Tamén se efectuaron entrevistas e cuestionarios a 93 e 20 familias, respectivamente, co obxectivo de coñecer as súas preocupacións e necesidades.

A coordinadora do proxecto detallou que unha alta porcentaxe dos alumnos entrevistados definíronse como “usuarios expertos” da rede, polo que se decidiu elaborar contidos cuxos destinatarios fosen os seus pais para “diminuír a fenda dixital” e “ampliar a súa formación”.

MATERIAL

Mediante a información solicitada, elaboráronse ‘podcasts’ para permitir que puidesen ser reproducidos en calquera momento. En concreto, estes abordaron como interpor unha denuncia e que situacións pódense denunciar, ademais de como detectar unha adicción á rede por parte dos menores ou se estes son vítimas de acoso.

Os contidos formativos tamén ofrecen información respecto de sistemas de control parental de dispositivos móbiles e computadores, así como sobre o rastro deixado na rede e as ‘fake news’. Raposo tamén explicou que se busca dar continuidade a este proxecto mediante a produción de novos programas.

Os traballos foron levados a cabo por esta profesora, Martínez e a coordinadora do grupo Cies, a catedrática Ángeles Grella. Ademais, a docente da Universidade Nacional de Educación a Distancia (UNED) Patricia González, o experto en seguridade e privacidade en novas tecnoloxías José Torres, a técnica da Xunta Teresa Gutiérrez e o docente Xusto Fernández colaboraron no proxecto.

Os representantes da Federación de Asociacións de Pais e Nais de Pontevedra (Fanpa) Rogelio Carballo e Francisco Freire, o profesor Miguel Robiás e a investigadora da Universidade Federal de São Carlos (Brasil) Fernanda Barboza Cid participaron tamén na iniciativa.