Delegados do sindicato CIG volveron protagonizar este xoves unha nova concentración ás portas do estaleiro vigués Hijos de J. Barreras, para reclamar unha solución que poña fin á incerteza sobre a carga de traballo e o emprego na empresa, cando faltan só 10 días para que expire o prazo que pon fin á situación de preconcurso.
Segundo sinalou o secretario comarcal da central nacionalista, Alberto Gonçalves, desde que estalou a crise de Barreras “nin a dirección da empresa nin a administración” se sentou cos axentes sociais “para explicar que está a pasar” ou que medidas se van adoptar.
Por iso, a CIG, que leva semanas mobilizándose, seguirá coas concentracións para esixir, por unha banda, que haxa “información” acerca da situación do estaleiro e, pola outra, que se implemente unha solución política. “Esa solución non ten por que vir só de mans privadas”, sinalou.
A ese respecto, lembrou que, ademais das medidas que poida adoptar a administración central, a Xunta “ten plenas competencias en materia industrial” e “non fixo nada”. “Estamos nun momento crítico”, recalcou, en alusión á próxima finalización do prazo do preconcurso, e engadiu que debe darse “unha solución viable para Barreiras, e para toda a industria naval” da ría.
No calendario de mobilizacións previstas, a CIG organizou unha manifestación que percorrerá as rúas de Vigo o próximo 30 de xaneiro. A marcha partirá ás 18,30 horas do cruzamento de Urzáiz con Vía Norte.
CONTA ATRÁS
Mentres os sindicatos denuncian a falta de información, a conta atrás para o estaleiro vigués non se detén xa que, a partir do próximo 2 de febreiro, esgotada a fase preconcursal, Barreras, ou calquera dos seus acredores, deben solicitar a entrada en concurso.
Desde a solicitude do preconcurso, en outubro pasado, o principal cambio no estaleiro foi o anuncio da toma do control da empresa por parte do seu cliente, o armador do cruceiro ‘Evrima’, Ritz Carlton, tras chegar a un acordo cos donos do 75 por cento do estaleiro (a filial de Pemex, PMI, co 51 por cento dos títulos, e o grupo Albacora, dono do 24 por cento das accións).
Con todo, a multinacional, que chegou a comprometer a construción dun segundo cruceiro de luxo en Vigo, non logrou aínda facer efectiva esa toma de control (de dereitos políticos), xa que está pendente de presentar un plan de reestruturación.
A crise na dirección de Hijos de J. Barreras tivo a súa inmediata repercusión nas bancadas de Beiramar, xa que a actividade quedou paralizada, e as empresas auxiliares (ás que se deben polo menos 25 millóns de euros) abandonaron o estaleiro que, ademais do barco para Ritz Carlton, tiña encargos para o Grupo Armas e para a armadora Havila.
O contrato con Havila foi suspendido por parte do propio estaleiro, aínda que as negociacións coa navieira norueguesa se manteñen para tratar de ‘salvar’ os encargos (e as garantías por uns 36 millóns de euros), o que pasaría por que Havila garantise o financiamento.