O portavoz de Marea de Vigo-Son En Común, Rubén Pérez, advertiu da falta de “garantías” de que a cidade olívica e o seu porto se inclúan na rede básica ferroviaria de mercadorías europea no marco da súa ampliación que se levará a cabo en 2020.
Así se pronunciou nunha rolda de prensa en alusión á carta remitida por Adif ao Concello de Vigo, na que o administrador ferroviario aseguraba que a conexión da cidade e o seu porto co Corredor Atlántico de mercadorías se incluiría na rede básica. Ademais, detallara que a vía que discorre entre a urbe e O Porto sería parte da rede global.
A ese respecto, Rubén Pérez lembrou que a cidade se atopa ante “unha oportunidade histórica” para ser incluído na rede básica, na que se enmarcan as liñas ferroviarias cuxa mellora é prioritaria e se debe finalizar antes de 2030. Así, chamou á prudencia ao apuntar que a urbe e o seu porto aínda se engloban na rede global europea, que contempla as redes secundarias e cuxo horizonte se sitúa en 2050.
Así mesmo, o concelleiro responsabilizou ao presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, e ao alcalde de Vigo, Abel Caballero, de non exercer a suficiente “presión” en Bruxelas para conseguir que a cidade e o seu porto se inclúan nun primeiro momento na rede básica transeuropea. Por iso, demandou un “compromiso” do goberno local con esta causa, ademais de reprobar a falta de actuación do Porto, ao que acusou de “destruír” a industria viguesa ante o que considerou como unha falta de apoio á continuidade de Vulcano.
“GRAN INVESTIMENTO”
Así, lembrou que a mellora das redes de mercadorías leva un “gran investimento” da Unión Europea (UE), que custea o 20 por cento das actuacións de electrificación e adecuación das vías ferroviarias existentes.
Adicionalmente, o edil de Marea de Vigo lamentou que, aínda que a conexión da urbe olívica e o seu porto se inclúan na rede básica de mercadorías, a mellora desta liña realizarase no marco do orzamento fixado para o período 2021-2027.
Tamén advertiu de que, dada a competencia que representa Portugal para a cidade no sector industrial, Vigo “non se pode permitir” ser relegada á rede global, xa que iso suporía perder unha “oportunidade económica e loxística” que prexudicaría o “desenvolvemento” do sur de Galicia.
Por estes motivos, Pérez explicou que trasladará aos representantes cos que conta a súa formación nas cámaras rexional, estatal e europea a documentación pertinente para que exerzan a “presión” necesaria para que Vigo e o seu porto se integren na rede europea prioritaria.