O Círculo de Empresarios de Galicia presentou unha serie de suxestións ao Plan Estratéxico do Porto de Vigo que inclúen un “reforzo” do sistema portuario galego a través da conexión entre a Plisan (Plataforma Loxística de Salvaterra-As Neves) e o Porto Seco de Monforte.
Así mesmo, o Círculo propón á Autoridade Portuaria de Vigo “minimizar ao máximo o impacto urbano” da conexión entre Bouzas e o saída sur da cidade e abordar “un plan sectorial de accesos que incida nas infraestruturas de transporte e Porto en Vigo e en Redondela.
O Círculo remitiu esta semana ao Porto as súas achegas ao citado documento no que traballa a entidade portuaria, que foron elaboradas polo Foro de Urbanismo e Infraestruturas da institución empresarial.
No seu documento de suxestións, o Círculo expón ao Porto que as súas cifras en volume de transporte de mercancías por ferrocarril “son moi pobres” e colócano” á cola dos portos españois”.
Unha situación que podería derivar en conxestión “se non se desenvolve un adecuado proxecto de transporte ferroviario”, apuntan, “e verse agravada pola próxima construción da plataforma loxística de Vila Nova de Famalicãou que dará servizo a Leixõé”.
Neste sentido, o Círculo considera que o plan do Porto de Vigo pode “contribuír a bosquexar un proxecto que garanta volume suficiente de carga ferroviaria desde Galicia”. Por iso aposta pola conexión entre a Plisan e o Porto Seco de Monforte vía Ourense, “xa que Monforte tamén dá saída aos portos de Ferrol e A Coruña vía Lugo”.
Por outra banda, o Círculo considera conveniente que a Autoridade Portuaria e o Concello de Vigo “analicen conxuntamente” unha opción intermedia para o proxecto de construír unha ponte na ensenada de Bouzas cunha vía que iría en túnel pola avenida de Europa e seguiría por Coia e Travesas ata enlazar co saída sur da cidade á altura da avenida de Madrid.
“Un trazado intermedio”, sinalan desde o Círculo, “podería minimizar o impacto urbano, á vez que permitiría analizar a executabilidade técnica do proxecto atendendo ás cotas e pendentes”.
Deste xeito, para a entidade empresarial “o desenvolvemento dun trazado óptimo entre Bouzas e o saída sur pode constituír a base dun proxecto metropolitano de viaxeiros inicialmente posible dado que as interferencias co transporte de mercancías serían mínimas”.
Finalmente, o Círculo mostra a súa preocupación pola dispersión das instalacións portuarias de Vigo e os consecuentes custos que esta circunstancia trae consigo para as empresas.
Por iso, o Círculo aposta por “solucións estratéxicas a longo prazo” e expón ao Porto “a posibilidade de traballar nun plan sectorial de accesos a Vigo, de carácter supramunicipal, que contemple as actuacións necesarias en materia de comunicacións”.
Este plan sectorial de accesos tería unha “especial incidencia”, segundo apuntan desde a institución, “nas infraestruturas de transporte e porto” tanto en Vigo como en Redondela.