O Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) condenou ao Sergas a pagar 60.000 euros aos familiares dun home que faleceu dun infarto en Vigo tras recibir unha “deficiente” atención médica. Segundo recolle o fallo, os feitos sucederon en outubro de 2020 cando o home chamou ao 061 para pedir unha ambulancia pola “intensa dor cervical” que tiña.
Con todo, o home foi asistido por teléfono e recomendáronlle que se dirixise ás Urxencias no caso de que empeorase. Desta forma, pasados dous días volveu chamar ao 061 porque presentaba unha dor cervical e torácica. Esta vez, procederon a avisar ao facultativo da PAC para que fixese unha visita domiciliaria, un feito que non realizou e o enfermo volveu recibir asistencia telefónica. Unhas horas despois, mobilizouse ao domicilio unha ambulancia que só puido confirmar o seu falecemento.
O TSXG asegura que a primeira asistencia por parte do Sergas ao home “foi idónea”, pero a segunda vez produciuse un “atraso incompatible” coa nova doenza que foi a que lle provocou o falecemento. Con todo, o Alto Tribunal galego ve “neglixente” a actuación do médico da PAC. “No canto de acudir ao seu domicilio o facultativo da PAC antes de 60 minutos, como prescribe o protocolo do 061, o que fixo foi chamalo por teléfono, sendo así que, se acudise nese espazo temporal, podería detectado a lesión coronaria que padecía”, recalou o fallo.
Agora, o TSXG estimou parte do recurso de apelación interposto pola familia e eleva o importe da indemnización, que estaba fixado en 12.000 euros polo Xulgado do Contencioso-Administrativo número uno de Vigo, a 60.000 euros.
A sala considerou “insuficiente” o primeiro importe e “non axustado” á “actuación neglixente” do facultativo. “De modo que, aínda que non houbese seguridade e certeza de que se evitou o falecemento se a intervención realizouse en prazo, resulta máis axustado ao atraso neglixente que cada un dos seus dous familiares perciba unha indemnización de 30.000 euros”, sinalou.