O fabricante automobilístico Stellantis presentou este venres a plataforma STLA Large, a súa nova plataforma nativa para vehículos eléctricos de batería (BEV) con ata 800 quilómetros de autonomía e sobre a que a compañía construirá unha “ampla gama” de vehículos dos segmentos D e E, como o lanzamento de oito modelos de cinco marcas entre 2024 e 2026.
En concreto, Dogde e Jeep encabezarán os lanzamentos, seguidas no futuro por Alfa Romeo, Chrysler e Maserati, á vez que chegarán primeiro ao mercado norteamericano. A plataforma servirá de base para modelos que irán desde turismos a crossovers e SUVs.
Stellantis sinalou que a plataforma STLA L, a segunda desvelada tras o lanzamento da Medium en xullo do ano pasado do catro que anunciaron en 2021, instalarase en plantas de Europa e Norteamérica, mentres que estará dispoñible tamén noutras variantes de motorización, como a híbrida e a de combustión interna.
Ademais, está deseñada cunha “flexibilidade tecnolóxica sen precedentes”, o que lles permite unha maior diversidade de vehículos, así como un proceso de fabricación máis robusto e rendible que poden duplicarse en múltiples plantas de montaxe.
Así, estará dispoñible con arquitecturas BEV de 400 e 800 voltios, á vez que incluirá capacidades nos seus vehículos como enerxía integrada, eficiencia de carga, a dinámica de vehículos de altas prestacións e a condución Trail Rated off-road.
Neste sentido, a través dos módulos de propulsión eléctrica (EDM) tres nun, que incorporan o motor, o investidor de potencia e a redución de engrenaxes, poderán configurar vehículos con tracción dianteira, tracción traseira e tracción total. Stellantis detallou que o investidor de potencia emprega tecnoloxía de semiconductores de carburo de silicio para minimizar as perdas de potencia.
Sobre a autonomía, a plataforma admite opcións de baterías con potencias de entre 85 e 118 quilowatts hora (kWh), o que podería permitir unha autonomía total de 800 km para berlinas, mentres que aceptaría futuras tecnoloxías de almacenamento de enerxía cando estean listas para a produción.
En canto ao tamaño, a lonxitude total da plataforma STLA Large esta entre 4,76 e 5,12 metros, cunha anchura de entre 1,89 e 2 metros, distancia entre eixos de entre 2,8 e 3 metros, distancia ao chan de entre 14 e 28 centímetros e un diámetro máximo do pneumático de 32,6 polgadas. A empresa apuntou que, grazas á flexibilidade da plataforma, os enxeñeiros e deseñadores poderán axustar todas as métricas.
“A flexibilidade e axilidade desta plataforma é o seu selo distintivo e será unha forza impulsora do noso éxito no cambio cara á electrificación en Norteamérica”, destacou o conselleiro delegado de Stellantis, Carlos Tavares.