O conflito na concesionaria do bus urbano de Vigo mantense tras unha nova reunión entre o comité e a dirección da empresa Vitrasa, que finalizou sen acordo para un novo convenio colectivo, segundo confirmaron ambas as partes.
Os sindicatos cualificaron como “decepcionante” o encontro mantido este xoves entre ambas as partes e acusaron á empresa de enrocarse na mesma posición mantida ata agora, esixindo o fin da folga indefinida (iniciada o pasado 25 de novembro) e negándose a negociar melloras, nin sequera “as que non supoñen desembolso económico”, alegando que non ten diñeiro “e está á espera do reequilibrio económico” da concesión por parte do Concello.
“Isto demostra o inmobilismo e o talante pouco negociador da empresa”, criticaron, e acusaron a Vitrasa de non preocuparse polo “pésimo servizo” que está a prestar á cidadanía. “Parece obvio que se atopan cómodos cos servizos mínimos (…), coa metade de autobuses circulando e cheos, a súa rendibilidade aumenta”, afirmaron desde o comité.
Os sindicatos censuraron que Vitrasa se negue a negociar alegando problemas económicos, cando se acaba de coñecer a revisión de tarifas do servizo, que supón un incremento no prezo do billete ordinario e tamén dos billetes bonificados co cartón PassVigo.
Finalmente, volveron a lamentar o papel do alcalde, Abel Caballero, e do goberno local, “pretendendo politizar un conflito laboral, mentindo á cidadanía coa única pretensión de desviar a atención das súas responsabilidades co servizo público de transporte”.
DESCONVOCATORIA DA FOLGA COMO CONDICIÓN
Pola súa banda, Vitrasa reafirmou a súa intención de seguir negociando, aínda que matizou que debe facerse nun “clima de normalidade” e desconvocando a folga indefinida.
Segundo sinalou nun comunicado, as peticións do comité na negociación do convenio supoñen, entre outras cuestións, un incremento salarial “superior ao 35 % respecto ao actual por hora traballada”, así como outras medidas que implicarían elevar o custo laboral anual “en máis do 50 %”.
Vitrasa tamén censurou que se expoñan aspectos relacionados co réxime de descanso e outros ámbitos, que “farían imposible” prestar un servizo de transporte urbano como o que se presta na actualidade.
Así, a empresa mantén a súa proposta, que contempla un pago de 750 euros por traballador á firma do convenio, e incrementos salariais para 2024, 2025 e 2026 “superiores a un 7 %”, ademais de “un novo plus de produtividade en función da recuperación de viaxeiros e outras melloras”, entre outras medidas.
Vitrasa volveu a insistir en que a folga indefinida ten carácter “político”, porque o propio comité negouse a suspender as mobilizacións en período electoral ou durante as celebracións do Nadal en Vigo para “prexudicar” ao Concello. Tamén negou de novo que o paro lle reporte rendibilidade, senón que “dana aos cidadáns, á cidade, á empresa e aos propios traballadores”.
“NON QUEREN NEGOCIAR”
Pola súa banda, o alcalde, Abel Caballero, que comparte os argumentos da concesionaria, acusou ao comité de non querer negociar. “Hai convocatorias, pero non queren negociar, levántanse e vanse”, afirmou, á vez que insistiu en que, neste conflito, “hai unha influencia política do BNG e a CIG” para facer unha “folga política”.
O rexedor, do mesmo xeito que sostén a empresa, destacou que a folga “só” contou co apoio explícito da terceira parte do persoal, e que os traballadores de Vitrasa teñen salarios “máis altos” que os de empregados doutras empresas de autobuses da provincia. “A empresa quere negociar, e fixo ofertas, pero o comité levántase e vaise”, denunciou.
Sobre a posibilidade de recibir aos representantes dos traballadores deste servizo, Abel Caballero volveu a rexeitar unha reunión, xa que os convenios débense negociar coas empresas “e non cos alcaldes”. Ademais, engadiu: “se eu reúnome e digo algo, teño que subir os impostos para pagalo”.
Segundo Caballero, cando BNG e CIG pídenlle a súa implicación no conflito, “están a facer política”. “Xa fixeron unha folga política (en Vitrasa) en eleccións municipais e en eleccións xerais, e tamén queren facela en autonómicas, son a CIG e o BNG contra esta cidade”, sentenciou.
Con respecto á subida das tarifas de bus (tanto para os billetes ordinarios como para os bonificados con Cartón PassVigo), Abel Caballero asegurou que, “por contrato”, o Concello estaba obrigado a subir os prezos un 16 % (a pesar de que en agosto pasado, o goberno local asegurou que o billete de bus non subiría en 2024) e que só se incrementaron un 2%. “Temos o bus máis barato de España”, proclamou.