A oficina de Vigo do despacho BGI LAW representa xa a máis de 1.000 demandantes involucrados no coñecido como Cártel dos Fabricantes de Coches e calcula que uns 40.000 galegos poderían estar afectados por estas prácticas abusivas a través das cales fabricantes fixeron un pacto para fixar os prezos dos vehículos entre 2006 e 2013, obrigando aos consumidores a pagar un sobrecusto de máis dun 10%.
Segundo lembrou o socio de BGI LAW Juan Camacho, esta iniciativa é “especialmente relevante” en Vigo, onde Stellantis ten a súa sede en España. El explicou que esta compañía “tería que facer fronte á demanda de todos aqueles clientes que compraron os seus coches e aos que se cobrou un sobreprezo que agora terán que devolver”.
Ante esta situación, Camacho prevé “saturación” nos xulgados da cidade olívica ante a “avalancha” de demandas por este tema.
A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) declarou a mediados de setembro de 2015 a existencia deste cártel, polo que a Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) calcula que habería un catro millóns de usuarios afectados que pagarían un “sobreprezo” polos seus vehículos.
Precisamente a OCU presentou hai pouco máis dun mes o tres primeiras demandas colectivas contra 13 fabricantes (Seat, Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Hyundai, Chevrolet, Nissan, Mercedes, Toyota, Lexus, Fonda e Volvo) por este caso.
Nos próximos meses presentará outro catro demandas para Peugeot, Citroën, Opel, Alfa Romeo, Lancia, Chrysler, Dodge e Jeep, na primeira; Ford, Mitsubishi e BMW, na segunda; Kia e Mazda na terceira, e Renault a cuarta.
BGI LAW explicou que as indemnizacións poderían ser de entre o 10% e o 20% do valor do coche, o que sumarían máis 2.000 euros no caso dun vehículo de 20.000 euros, segundo indicou.