InicioEconomíaManifestación en Vigo dos traballadores da automoción para pedir unha "política industrial...

Manifestación en Vigo dos traballadores da automoción para pedir unha “política industrial de futuro” para o sector

Convocados pola CIG, os empregados partiron minutos despois das 18,00 horas desde a Praza de América da cidade olívica para dirixirse pola Avenida de Castrelos ata fábrica de Stellantis, situada nas proximidades do estadio de Balaídos.

PUBLICADO O

Preto dun centenar de traballadores da automoción manifestáronse na tarde deste xoves en Vigo para pedir unha “política industrial de futuro” para o sector en Galicia. Convocados pola CIG, os empregados partiron minutos despois das 18,00 horas desde a Praza de América da cidade olívica para dirixirse pola Avenida de Castrelos ata fábrica de Stellantis, situada nas proximidades do estadio de Balaídos.

Con berros como ‘Stellantis escoita, a automoción está en loita’; ‘Sen industria non hai futuro’; ‘Non á xornada desregulada’ ou ‘Erte na automoción, paro e explotación’, os empregados percorreron as diferentes rúas de Vigo cunha pancarta que pedía “salvar a automoción”.

Os manifestantes centraron as súas reivindicacións en solicitar “emprego digno” en Galicia, subliñando que “sen industria non hai futuro”, polo que insistiron na importancia dunha política industrial que defenda o sector.

Respecto diso, a responsable de Automoción da CIG, María Xosé García, lamentou a situación que na actualidade vive o sector, cada vez máis “precarizado” e sen “propostas” da Xunta de Galicia, que é a administración que ten as competencias de industria.

Ela puxo o foco nos expedientes de regulación temporal de emprego (ERTE) utilizados polas compañías para poder así parar as súas factorías nas xornadas nas que a falta de compoñentes obriga a deter a produción. Para García, isto afecta á economía e á conciliación dos traballadores, que están pendentes do móbil o día anterior para saber se teñen ou non que acudir ás súas postos horas despois.

Así mesmo, en declaracións a Europa Press, criticou que os ERTE afectan non só aos empregados indefinidos, senón tamén aos que operan a través dunha empresa de traballo temporal (ETT), que non cobran os días de paradas, así como aos traballadores temporais, que consomen o seu paro e, ao seis meses cando se lles acaba o contrato, “xa non poden cobralo”.

Tamén falou da posibilidade de que o grupo Stellantis situar a súa nova fábrica de baterías para vehículos eléctricos en Zaragoza e non en Vigo, reivindicando que o sector automobilístico galego necesita esas instalacións.

Á manifestación tamén acudiron representantes do Bloque Nacionalista Galego (BNG). En concreto, o portavoz municipal, Xabier Pérez Igrexas, expresou o “total apoio” aos traballadores da automoción, por ser un sector “estratéxico” para o conxunto de Galicia, con 15.000 postos de traballo só na área de Vigo.

El lamentou a “incerteza” na que se atopa a automoción na Comunidade, lembrando as iniciativas presentadas no Parlamento de Galicia polo BNG para urxir ás administracións, en especial o Goberno autonómico, que tomen medidas para que na área de Vigo instálese unha factoría de baterías.

“Non podemos permitir que o sector da automoción vigués quede fóra de xogo neste novo escenario que se abre co coche híbrido e eléctrico e temos que blindar o futuro industrial desta cidade”, subliñaron Igrexas, en declaracións a Europa Press.

NEGOCIACIÓN CONVENIO

Precisamente horas antes, na mañá deste xoves, sindicatos e a dirección de Stellantis Vigo volveron a reunirse no que foi o quinto encontro de negociación do novo convenio colectivo, que estará vixente entre 2024 e 2027.

Durante o mesmo, a compañía propuxo unha actualización dos salarios nun 50% respecto do IPC acumulado a 31 de decembro do ano anterior, así como outro 50% adicional, consolidable no complemento individual ou de habilitación de cada empregado, co límite do 3% do IPC. No caso de que se superase ese límite, abonaríase unha paga non consolidable pola diferenza, segundo as pretensións de Stellantis.

Tamén no ámbito retributivo, na reunión a empresa propuxo un novo acordo de retribución variable que permita manter a súa vinculación cos resultados operacionais e obxectivos colectivos, así como introducir criterios de individualización para ter tamén en conta o desempeño das persoas.

Entre outros aspectos, a compañía variou a súa proposta de traballo obrigatorio ata 10 sábados ao ano, indicando que se priorizará a conformación de equipos voluntarios e con persoas cuxo saldo de bolsa de horas estea en negativo. Ademais, propuxo establecer o carácter non voluntario destas medidas para os novos contratados, mantendo as condicións aos actuais empregados.

Ante estas propostas, non tardaron en chegar críticas de sindicados, como a CUT, que lamentou que a actualización salarial que expón Stellantis Vigo “non garante nin sequera o mantemento do poder adquisitivo”.

Tamén Comisións Obreiras tachou de “deficientes” as propostas económicas de Stellantis, xa que “non chega aos mínimos que se esixen”, solicitando máis pasos da dirección para “asegurar non perder poder adquisitivo”.

 

 

 

ÚLTIMAS

Tres atracadores levaron uns 300.000 euros a punta de pistola do Caixabank de Gran Vía

A Policía Nacional revisa imaxes gravadas polas cámaras e toma declaracións a testemuñas e empregados para atopar...

A remodelación do Museo Massó de Bueu rematará en 2024

O conselleiro de Cultura, Educación, FP e Universidades, Román Rodríguez, visitou este venres o Museo Massó...

O grupo municipal do PP denuncia que o Concello só dea “3 días” aos grupos para analizar a PXOM tras a súa tramitación “opaca”

O PP de Vigo reprochou este xoves que o Concello olívico só dea "tres días hábiles" aos grupos...

Traballadores de Vitrasa saen de novo á rúa para solicitar que a empresa e o goberno local acheguen unha solución

Decenas de traballadores de Vitrasa, concesionaria municipal do transporte urbano da cidade de Vigo,...