A dirección de Stellantis Vigo reivindicou este xoves aos sindicatos a súa “plena integración” na estratexia de electrificación e hibridación do grupo automobilístico, con ata catro proxectos con propulsións alternativas, pero sen falar da asignación de novos vehículos para a fábrica.
Así o sinalou durante a terceira reunión de negociación do convenio colectivo da planta viguesa, na cal a compañía presentou o seu plan industrial durante o período de vixencia do convenio (2024-2027).
Neste sentido, a firma indicou que neste período executaranse proxectos para mellorar a eficiencia e alcanzar o obxectivo de descarbonización da factoría, incluíndo a transformación do taller de pintura, a estampación en quente en embutición e a instalación do parque solar fotovoltaico nas cubertas de diferentes talleres.
En canto aos modelos que ensamblará, a dirección indicou que a fábrica de Vigo está “plenamente integrada” na estratexia de electrificación do consorcio e ensamblará os restyling dos modelos actuais: o K9, que se corresponden coas furgonetas Citroën Berlingo, Peugeot Partner e Rifter, Opel Combo, Toyota Proace City e Fiar Dobro, por unha banda, e o P24, que se corresponde ao Peugeot 2008, polo outro.
A empresa tamén destaca a chegada dos proxectos de hibridación lixeira destes dous modelos, así como a segunda xeración da versión eléctrica do K9. Todo eles, proxectos xa coñecidos. Con todo, na negociación non se falou da nova plataforma eléctrica do grupo STLA Small, que suporía a chegada de novos modelos á factoría.
Entre outros temas, a dirección tamén expuxo unha serie de medidas organizativas, como unha reorganización da bolsa de horas dos seus empregados e o traballo obrigatorio os 10 primeiros sábados do ano dos traballadores da quenda de semana para restar horas da devandita bolsa, entre outras medidas. As partes volvéronse a convocar para o vindeiro martes, día 14 de novembro, para seguir coa negociación.
“DECEPCIÓN”
Ante estas propostas, os sindicatos mostraron a súa “decepción” ante o plan industrial presentado por Stellantis Vigo. En concreto, Comisións Obreiras (CC.OO.) lamentou que esta folla de ruta non contemple a adxudicación da nova plataforma eléctrica STLA Small para a fábrica, nin a asignación de ningún vehículo que substitúa ao actual Peugeot 2008.
“Por tanto, aumenta a nosa preocupación ante a posibilidade de converternos nunha planta mono fluxo. Doutra banda, coa automatización dalgúns procesos produtivos que se nos presentou, confírmanos que mesmo coa consecución da plataforma e o novo vehículo, non se garantirían os postos de traballo actuais”, explicou o sindicato nun comunicado.
CC.OO. tamén criticou a pretensión da compañía de que os empregados teñan que traballar ata 10 sábados ao ano, o que, ao seu xuízo, “expulsa ao sindicato da posibilidade de chegar a un acordo final”.
Tamén a CUT informou tras a reunión deste xoves, indicando que o plan industrial que expuxo a empresa “o único que trae son melloras de eficiencia enerxética para abaratar os custos de fabricación” e a posta en marcha de máis automatizacións “reiterando a redución de postos de traballo”.
Este sindicato tamén criticou a obrigatoriedade do traballo os sábados e a eliminación do tres minutos de briefing ao comezo da xornada, que se executará mentres os empregados xa están a realizar os seus postos.