InicioEconomíaUnha nova morte no naval provoca ultimato á Xunta: ou convoca a...

Unha nova morte no naval provoca ultimato á Xunta: ou convoca a mesa do sector en 15 días ou haberá folga

Os sindicatos denunciaron que tras os accidentes escóndense os problemas de coordinación nos centros de traballo onde se xunta traballadores de decenas de contratas e subcontratas e traballadores propios.

PUBLICADO O

- Advertisement -

Os traballadores do naval de Vigo volveron a saír á rúa este xoves, horas despois de que un operario dunha subcontrata falecese nun accidente laboral nun estaleiro da cidade, e urxiron á Xunta a convocatoria da mesa do sector nun prazo máximo de 15 días, para abordar a necesidade de cambios nas condicións laborais. No caso de que a administración non acceda, advertiron, o tres sindicatos maioritarios (CC.OO., UGT e CIG) chamarán aos traballadores á folga.

Máis dun milleiro de operarios concentráronse en Beiramar á primeira hora da mañá deste xoves, xornada de paro no sector debido ao accidente mortal que custou a vida a un traballador dunha subcontrata que opera en Armón, e percorreron as rúas do centro de Vigo para finalizar ante a oficina da Inspección de Traballo en Cánovas del Castillo.

Alí, tras gardar un minuto de silencio, os sindicatos leron un manifesto no que lembraron que “non fai nin un ano” que se produciu outro falecemento nun sinistro, naquela ocasión en Cardama, e subliñaron que eses resultados fatais son “produto das condicións laborais e a falta de compromiso da Xunta de Galicia e a Inspección de Traballo que, desatendendo as distintas denuncias, seguen facendo caso omiso das mesmas”.

As centrais denunciaron que o sector naval segue padecendo “precarización, subcontratación, ritmos de traballo elevados, falta de políticas e investimento en materia de prevención laboral e xornadas abusivas”. Trátase, incidiron, dun “modelo subvencionado” polas administracións e que é o que se aplica, entre outros, en Armón, onde se produciu ese último accidente mortal.

“O naval, como sector de alto risco, ten que apostar por unha industria auxiliar forte e con estrutura, con capacidade de achegar na prevención e seguridade dos traballadores”, advertiron, e denunciaron que, entre outros factores, tras os accidentes escóndense os problemas de coordinación nos centros de traballo onde, ademais dos persoais propios, xúntanse traballadores de decenas de contratas e subcontratas.

Neste escenario, os sindicatos advertiron de que “se acabaron as esperas e as boas palabras”, e lanzaron un ultimato á Xunta: ou convoca a mesa do naval nos próximos 15 días, ou as centrais convocarán folga no sector.

Entre os aspectos que se deben abordar nese foro, sinalaron, está a análise do modelo de produción do sector, a “necesaria xubilación anticipada”, ou os coeficientes reductores que sirvan para rexuvenecer os persoais.

O manifesto concluíu coa esixencia ás administracións de que “deixen de fuxir das súas responsabilidades” e coa advertencia de que os traballadores non esperarán “a que morra outro compañeiro máis”.

PORTAVOCES SINDICAIS

O responsable de CC.OO. Industria en Vigo, Celso Carnero, insistiu en que é na mesa do naval “onde se ten que falar do modelo do sector, do futuro e as medidas de seguridade”, e que é o momento de abordar estas cuestións sen dilación.

Segundo sinalou, “todos o accidente son evitables” e cando se produce un sinistro mortal, “o normal é que antes houbese moitos nos que houbo sorte”. “E non podemos vivir da sorte, nin deixar á súa sorte aos traballadores”, proclamou.

O portavoz de CIG Industria, Xulio Rodríguez, denunciou que, desde que se produciu a morte dun operario en Cardama (esmagado por un gran bloque de aceiro, en novembro de 2022), “non se fixo nada” nin se avanzou en medidas, nin se convocou a mesa do naval.

“Se o sector naval é precarización, empresas de sínteses, onde se traballa sobre subcontratación e subcontratación continua, obviamente iso é imposible de coordinar”, afirmou, e lembrou que a última vítima mortal, traballador dunha desas contratas, levaba apenas uns días no estaleiro e probablemente “tampouco debía ter a formación adecuada”.

Rubén Pérez, de UXT criticou que as administracións e as empresas “non se queren implicar na mellora das condicións” do sector, e que “só se acordan” da mesa do naval cando hai un falecido. Respecto diso, subliñou que ese órgano debe servir precisamente para “anticiparse” e evitar os accidentes, e expresou o seu desexo de que a traxedia de Armón sirva, esta vez si, “para que todos collan conciencia” e actúen.

ÚLTIMAS

Nova polémica no Pleno de Vigo tras aprobarse un novo programa de vivendas para familias vulnerables

A Xerencia de Urbanismo de Vigo aprobou este martes unha iniciativa para pór en...

Caballero atribúe a subida do recibo de lixo á “estafa” de Sogama: “Rueda débese crer que en Vigo somos parvos”

O alcalde de Vigo, Abel Caballero, censurou a "caradura política" do PP por pedir...

Zona Franca e UVigo asinan o novo convenio para a Cátedra Ardán, que incrementa o orzamento ata 960.000 euros

O delegado da Zona Franca, David Regades, e o reitor da Universidade de Vigo,...

Enfróntase a 3 anos de cárcere por posesión e distribución de pornografía infantil en WhatsApp

Un veciño de Vigo sentará este mércores no banco dos acusados do xulgado do...