O proxecto Julio Verne Porto de Vigo, para a xeración e distribución de hidróxeno verde na terminal viguesa (primeiro dispensador deste tipo en Galicia), logrou 2,4 millóns de euros de financiamento europeo, no marco da convocatoria Proxectos Pioneiros e Singulares de Hidróxeno Renovable, do Plan de Recuperación e Resiliencia do Goberno de España, e a Autoridade Portuaria xa aprobou a concesión de 700 metros cadrados para esta instalación, no peirao de Bouzas.
Deste xeito, segundo confirmou o organismo portuario vigués, “xa é oficial” a iniciativa presentada o pasado mes de setembro, impulsada pola peme galega Soltec Enxeñeiros, a empresa Quantum DPI Group e a multinacional hispano-xaponesa Univergy (con oficinas en Vigo). Nesta convocatoria, o proxecto Xullo Verne logrou 74 puntos, e colocouse no sétimo lugar entre máis de 150 solicitudes de financiamento.
Máis dunha ducia de empresas e entidades de diversos sectores colaboran nesta iniciativa, pioneira en Galicia, e destacaron que se trata de “un pequeno paso, pero moi significativo para o avance na transición enerxética, que se augura moi exitoso para o desenvolvemento do Hidróxeno Verde nesta Comunidade”.
Así, enmárcase na estratexia de ‘crecemento azul’ do Porto de Vigo, e permitirá dispor á terminal da primeira estación pública de hidróxeno verde, e a súa distribución para mobilidade terrestre, marítima e uso industrial.
O presidente do Porto, Jesús Vázquez Almuíña, destacou que Julio Verne é un proxecto “ilusionante e moi importante para Galicia”, xa que posibilitará a xeración de hidróxeno verde procedente 100 % de fontes renovables.
Para a produción de hidróxeno utilizarase, nunha primeira fase, un electrolizador alcalino de 1,4 Mw de potencia alimentado por enerxías renovables, capaz de xerar 570 kg diarios de hidróxeno, ou o que é o mesmo, máis de 200 tns/ano, que sería o equivalente á reposición duns 40 camións pesados, o que suporá a redución de máis de 2.800 tons. de C02 anualmente.
O proxecto conta cun investimento total de 6,5 millóns de euros e está prevista a súa posta en marcha a principios de 2024. Entre os seus obxectivos, pretende demostrar a viabilidade técnico-económica da xeración/dispensado de hidróxeno verde para aplicacións en loxística portuaria e de mobilidade terrestre e marítima e para abastecer consumos industriais de hidróxeno e osíxeno na zona.
Ademais da Autoridade Portuaria de Vigo e as firmas promotoras, conta coa colaboración de empresas e entidades como Anfaco, o CTAG, Energylab, Universidade de Vigo, Aclunaga, Neuwalme, Exportrends, Botamavi, Unvi e Aister, entre outras.