Así o manifestou o presidente do Consorcio, Enrique Mallón, en declaracións aos medios con motivo da celebración do II Congreso Internacional Aeronáutico e Espacial de Galicia. Segundo augurou, o sector aeronáutico, xunto coa eólica mariña, van ser as industrias que dean “máis satisfaccións” a nivel empresarial en Galicia nos próximos anos.
Nesa liña, subliñou que a consolidación dunha cadea de subministracións será “a clave do éxito”, e apostou por nichos de mercado con gran proxección, como as aeronaves non tripuladas (UAV), os asentos, ou os materiais compostos, ademais de manter a aposta xa existente por outros produtos como as aeroestructuras ou os sistemas de comunicación.
Enrique Mallón lembrou que, no últimos tres anos, administración e empresas realizaron investimentos superiores aos 100 millóns de euros nesta industria, e lembrou que é unha actividade que “crece ano tras ano”. Así, máis de 40 empresas forman xa parte do CAG, xeran 1.200 empregos directos, e unha facturación de máis de 127 millóns de euros.
ECOSISTEMA INDUSTRIAL
Por iso, incidiu na importancia de manter o foco empresarial neste sector, e lembrou que, en Galicia, hai catro empresas provedoras de primeiro nivel, e máis de 30 firmas provedoras de segundo e terceiro nivel. Estas empresas, sinalou, traballan nos trens de cola, fuselaxe, sistemas de comunicación, determinadas pezas de asentos, etc.
“Estamos a conseguir aos poucos crear un ecosistema industrial aeronáutico e aeroespacial”, afirmou, e apuntou que deben ser os TIER1, como Delta, Coasa, Udega ou Utingal, os que “tiren do carro” para axudar a crear esa cadea de subministración forte.
O presidente do CAG referiuse tamén ao impulso do polo de Rozas, en Lugo, en iniciativas de aeronaves non tripuladas, e confirmou que máis dunha ducia de empresas do sector metalúrxico traballan nos proxectos que se desenvolven neste polo tecnolóxico.
O RETO DA AUTONOMÍA
Entre os relatores deste Congreso, estivo Eduardo Carrillo de Albornoz, Strategy & BD Director de Boeing, quen fixo mención ao proxecto desta multinacional (que opta na fase B de Civil UAVs Initiative de Rozas) para desenvolver sistemas que permitan as operacións seguras en naves non tripuladas.
Carrillo incidiu en que “o reto da autonomía é o próximo que está por vir” e Boeing considérao “estratéxico”, polo que vai pór “moito esforzo e moito agarimo” para estar nesa fase B do Civil UAVs Initiative. “A aposta de Boeing é real, temos moito interese en estar nos sistemas autónomos, e esta é unha oportunidade única en Europa”, proclamou.
DIMENSIÓN ADECUADA PARA CREAR “MASA CRÍTICA”
Finalmente, tamén compareceu ante os medios o presidente de Delta, Francisco Puga, que está á fronte dun grupo empresarial que fornece “practicamente a todos” os grandes construtores aeronáuticos.
Puga incidiu na importancia de que o sector aeronáutico e espacial de Galicia conforme unha “masa crítica” para fortalecer a súa posición nesta industria e atraer a atención das grandes compañías. Para iso, apuntou, as empresas galegas “teñen que ter unha dimensión un pouco maior” e poder así competir nun “mercado global”.
Delta está a piques de finalizar as obras das súas novas instalacións en Porto do Molle, en Nigrán. Segundo indicou o seu presidente, xa hai case medio centenar de persoas contratadas (a previsión do Plan Estratéxico eran 52) e estase traballando desde hai dous meses na fabricación de compoñentes metálicos (titanio, aluminio, etc.) para aeronaves. “Esperamos, nos próximos dous anos, ter unha carga de traballo importante”, aseverou.