Empresas do sector de transporte marítimo de pasaxeiros denunciaron a “falta de control” nos accesos ao Parque Nacional das Illas Atlánticas, asegurando que algúns usuarios utilizaron nome de famosos, como Johnny Depp, para pedir a autorización.
Nun comunicado conxunto emitido por Naviera Mar de Ons, Naviera de las Rías Gallegas, Rutas Rías Baixas e Cruceros Rías Bajas, as compañías indicaron que o pasado mes de agosto foron emitidas pola Central de Reservas do Parque nacional autorizacións con nomes como Jennifer Aniston, Johnny Depp, James Franco, Vanessa Paradise, Bryan Adams, Leo DiCaprio e Amber Heard.
As empresas explicaron que o sistema de expedición de reservas do Parque Nacional obriga a introducir os datos completos do visitante e o seu número de documento “e nas autorizacións establécese a súa natureza persoal e intransferible”.
“Á vista está que estas autorizacións con nome ficticio e suplantando a personalidade de terceiros son a proba inequívoca de que tal e como viñeron denunciando as navieiras, os accesos ao Parque Nacional carecen a pé de peirao de calquera tipo de control. Ao non controlarse a coincidencia entre a identidade do viaxeiro e a súa autorización, permítese acceder ao Parque Nacional e a circulación e o tráfico ilegal de autorizacións”, lamentaron.
A consecuencia, segundo denuncian, é que calquera pode acaparar con antelación autorizacións para subtraelas do mercado e polas en circulación cando mellor lle conveña, “con claro prexuízo a outros usuarios e ao resto de navieiras”.
As navieiras suscribientes veñen reiterando desde hai anos a necesidade de controlar a identidade dos portadores das autorizacións como mínimo de forma aleatoria para disuadir aos seus autores destas prácticas “anticompetitivas”.
Por iso, reclamaron unha investigación e que a Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia (Amtega) e a Dirección Xeral de Patrimonio Natural rastrexen a procedencia destas autorizacións e os seus autores.
Ademais, insistiron en que a xestión das autorizacións é “engorrosa e opaca”. “O sistema carece de homoxeneidade e transparencia respecto ao do acceso dos visitantes diarios e non garante a libre competencia”, sentencian desde o sector.