O Ministerio de Transportes anunciou o inicio do estudo informativo complementario para lograr a avaliación de impacto ambiental da variante do AVE entre Vigo e Madrid por Cerdedo, un estudo que foi adxudicado en agosto pasado por algo máis de 835.000 euros. Este estudo, segundo lembrou o Ministerio, inclúe unha campaña hidroxeolóxica e xeotécnica, que continuará os estudos hidroxeolóxicos xa realizados e a adaptación da solución técnica á normativa actual.
Con este estudo, adxudicado á UTE ANTEA – META – INGE, formada polas empresas Antea Iberolatam, S.L.U., Meta Engineering, S.A.U. e Instrumentación Geotécnica e Estrutural, S.L., dá continuidade aos traballos xa realizados para a execución dun tramo ferroviario dunha “gran complexidade técnica”, particularmente no que se refire a a hidroxeoloxía. Este novo paso pretende incorporar e completar as análises realizadas, e adaptalas aos cambios normativos que tiveron lugar nos últimos anos. O obxectivo é someter a actuación a información pública e audiencia, de acordo coa normativa sectorial, así como á avaliación de impacto ambiental á que obriga a lexislación ambiental.
Para iso, inclúense dúas actuacións fundamentais: unha campaña xeolóxica e xeotécnica que completará as investigacións anteriores e garantirá que a documentación para a avaliación ambiental conte con toda a información necesaria; e a redacción do estudo informativo complementario, no que se describirá a solución técnica xa definida, adaptada á normativa actual e incorporando tanto as análises previas como os resultados da nova campaña geotécnica, coa inclusión do estudo de impacto ambiental, conforme aos requirimentos legais actuais.
Transportes destacou que este estudo “é unha mostra máis do compromiso” con Galicia e coa cidade de Vigo, en cuxo contorna está a levar a cabo outras actuacións no ámbito ferroviario para mellorar a súa operatividade e a conexión con Portugal. O Ministerio tamén destacou a súa aposta por mellorar a rede ferroviaria galega en xeral, e lembrou que hoxe Galicia “conta con ligazóns ferroviarias de altas prestacións entre as súas principais áreas de poboación e co resto da península”.