A dirección do IES Valadares de Vigo presentou o mércores a súa dimisión en bloque pola falta de recursos para atender a alumnos con necesidades especiais, ante o cal lanza fortes críticas á Xunta. Nun escrito enviado á prensa, o equipo directivo confirma que xa comunicou esta decisión á Inspección Educativa e á dirección territorial da Consellería de Educación, Ciencia, FP e Universidades. O motivo que levou a esta dimisión é que, “a pesar de todos os escritos e informes presentados ás diferentes autoridades”, o instituto disporá o próximo curso dun docente menos “por ocupar ese posto a segunda orientadora”.
Esta profesional, explica o comunicado da dirección, é “absolutamente necesario” porque as aulas do IES contan con 30 alumnos –o cociente máxima– con “aproximadamente un terzo” que conta con necesidades de atención específicas por diferentes motivos, aos que hai que engadir o resto de alumnado, “que igualmente ten dereito a unha atención educativa digna e de calidade”. “Somos conscientes, e así tratamos de transmitirllo ás autoridades educativas, de que non é posible para un docente atender de maneira realista e efectiva unha aula como a descrita”, engade. A pinga que colmou o vaso foi coñecer que non ían ter máis profesorado a pesar de que ao longo do curso 2024/25 advertiron “en numerosas ocasións” das necesidades do centro a través de entrevistas, escritos e informes que “levan horas de traballo e non reciben resposta”.
INCLUSIÓN “SEN MEDIOS HUMANOS”
A ata agora dirección do IES Valadares lembra que durante anos se sumou a “múltiples programas” ofertados pola Xunta para “enriquecer” a súa oferta e a calidade educativo, pero que “ningún” deles estivo acompañado de recursos humanos, “senón que se nutren do voluntarismo e vocación” dos docentes xa dispoñibles. Neste contexto, censura que a Consellería de Educación presuma do seu modelo de atención á diversidade, aínda que a inclusión non se pode falar de inclusión “sen medios humanos para levala adiante”.
“Sabemos que moitas familias escollen o noso instituto por recomendación doutros centros ou gabinetes, convencidas de que o seu fillo ou filla recibirá aquí unha atención adecuada. Pero a realidade acaba por imporse: non hai horas de apoio suficientes, non hai atención individualizada, non se poden aplicar todas as adaptacións nin facer un seguimento como sería desexable“, explica a dirección.
O equipo destaca que o corpo docente traballa “sen descanso” e asume “un esforzo enorme, que nin se ve nin se recoñece”. “O resultado” é “profesorado desbordado, familias frustradas, alumnado desatendido e un equipo directivo esgotado”. Por todo iso, a dirección adoptou a “dura” decisión de dimitir para non ser “cómplices dun sistema que precariza a educación pública mentres finxe que funciona ben”.
A CIG APOIA Á DIRECCIÓN
Ao transcender esta decisión, a CIG-Ensino emitiu un comunicado no que felicita e mostra o seu apoio á dirección do IES Valadares por mostrar “a realidade das aulas”, que “acaba con toda a publicidade e mentiras” da Xunta. O sindicato nacionalista esixe á Consellería que dote a todos os centros, e particularmente a este instituto vigués, dos recursos humanos necesarios “para poder impartir un ensino de calidade”.
A XUNTA VE “PRECIPITADA” A DIMISIÓN DO EQUIPO TÉCNICO DO IES
A Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP ve “precipitada” a dimisión da dirección do IES Valadares de Vigo, porque “non está descartado” aínda que se reforce o corpo docente.
Así responden fontes da Consellería consultadas por Europa Press despois de transcender que o equipo directivo do instituto presentara a súa dimisión despois de reclamar “en numerosas ocasións” máis profesores de atención a necesidades educativas e que lles comunicasen que o próximo curso terán un docente menos “por ocupar ese posto a segunda orientadora”.
A Administración galega defende que no IES Valadares “non hai, a día de hoxe, cambios no persoal de profesorado” porque o seu número é o mesmo que o curso pasado, “o que permite a perfecta organización das aulas co cumprimento dos cocientes establecidas”.
En todo caso, a Consellería de Educación está inmersa agora no proceso de analizar as matrículas e a repartición de grupos de clase para que os centros “conten con todo o profesorado necesario para a mellor atención aos alumnos”.
Por isto mesmo, o departamento que dirixe Román Rodríguez cualifica de “precipitada” a decisión da dirección e lembra que agora, a día de 17 de xullo –o curso empezará o 8 de setembro–, están “a analizarse os apoios a maiores que precisan” os colexios e institutos. “Por tanto, non está descartado un reforzo”, engade.