A alcaldesa de Mos e senadora do PP, Nidia Arévalo, protagonizou este venres un almorzo informativo con empresarios, no que explicou as razóns polas que o seu goberno se opón ao proxecto do túnel para o novo tramo de autovía entre Vigo e O Porriño, e advertiu de que a infraestrutura “esnaquiza” o territorio sen solucionar os problemas de sinistralidade do actual trazado, xa que só absorbería un terzo do tráfico, e tampouco daría servizo ás empresas da área, que “non necesitan chegar cos camións á Praza de España”.
Na súa intervención no acto, organizado polo Círculo de Empresarios de Galicia en Vigo, Nidia Arévalo advertiu de que o proxecto presentado polo Ministerio e defendido polo goberno municipal de Vigo é “deficiente” e ten unha “nula visión de futuro”, apuntando que está baseado “nun estudo realizado en 2003”.
Ademais, subliñou pediu aos empresarios que non caian no “engano” de Abel Caballero porque a nova autovía non resolve as conexións co aeroporto nin coas áreas empresariais, que tampouco despexará o tráfico pesado nin reducirá a sinistralidade, porque o novo tramo só absorberá un terzo do tráfico, e que suporá a perda de chan industrial en Mos, unha “ultraxe” que, como alcaldesa, advertiu que non vai tolerar “”.
“Compensa esnaquizar o territorio para que o tráfico siga pasando pola A-55?“, cuestionou, e sinalou que a nova infraestrutura afecta a uns 400 inmobles (non só vivendas que serán derrubadas, senón leiras e casas que permanecerán “coa autovía ás portas”).
Nidia Arévalo censurou a posición do alcalde de Vigo, Abel Caballero, minimizando o impacto da obra e denunciando supostos ataques á cidade olívica. “É moi inxusto que o alcalde de Vigo diga que odiamos a cidade, parécelle pouco o sacrificio que Mos fixo para que Vigo creza?”, proclamou, mentres lembraba que parte do aeroporto de Peinador está en Mos, o impacto das autovías e autoestrada, ou o futuro impacto do saída sur ferroviaria. “Con isto xa contamos, pero ésto é evitable”, engadiu.
“ISTO NON VAI DE LUCECIÑAS”
“O alcalde de Vigo non ten idea de cidade, nin plan estratéxico, mantense na confrontación. Isto non vai de lucecitas, nin de noras, vai de facer a cidade que el non foi capaz. Nós si, temos un Plan Xeral que nos libra deste túnel e que hai que respectar”, sinalou a alcaldesa, antes de incidir en que o Ministerio de Transportes non contou con Mos nin cos veciños afectados para deseñar o novo trazado.
Arévalo reiterou que hai unha alternativa para reducir o tráfico pesado e a sinistralidade na autovía, que é liberar a peaxe da AP-9 entre Puxeiros e O Porriño. A autoestrada soporta un tráfico diario de 60.000 vehículos entre a parroquia viguesa de Teis e Puxeiros, mentres que a densidade esborrállase a 6.000 vehículos entre Puxeiros e O Porriño. “Esta é a solución inmediata, máis eficiente e menos custosa (…), liberar a peaxe nese tramo infrautilizado de autoestrada para absorver o tráfico, e sen facer unha obra faraónica”, insistiu.
EMPRESARIOS DE MOS
Pola súa banda, o presidente da Asociación de Empresarios de Mos, Manuel Castro, tamén interveu en leste almorzo coloquio, para pór de manifesto que os empresarios asentados neste municipio, moitos de Vigo, “nunca” se oporán á mellora das infraestruturas e comunicacións, pero si teñen unha “profunda preocupación” se esas novas conexións “obstaculizan aínda máis as comunicacións e non melloran as infraestruturas actuais”.
Manuel Castro lamentou que o proxecto para a nova A-52 “non soluciona os problemas” das áreas empresariais da zona nin a vertebración co norte de Portugal, polo que pediu a “liberación inmediata” da peaxe na AP-9 entre Puxeiros e O Porriño.
Finalmente, o representante dos empresarios reclamou ao Ministerio o redeseño da nova autovía e “que escoite a todos os implicados, e non só a algúns”.