Os colectores cargados de munición que permanecen a bordo do buque HC Eva Marie, atracado no porto de Vigo, e que resultaron danados tras un corremento de carga, serán illados e baleirados por expertos, que trasladarán a mercadoría a outros colectores, antes de proceder ao seu ‘trincaxe’, segundo confirmaron fontes da Autoridade Portuaria da cidade olívica. Así, este luns celebrouse unha reunión de coordinación no Porto olívico, na que participaron o axente consignatario do buque (con bandeira de Antigua e Barbuda), a empresa estibadora, Capitanía Marítima, Garda Civil, Autoridade Portuaria e o representante da empresa cargadora.
O HC Eva Marie chegou á terminal viguesa hai varios días, despois de informar de que a forte ondada e o mal tempo causado pola borrasca Éowyn provocara un corremento de carga. Así, determinouse a súa atracada en porto, “en arribada forzosa, como a solución máis segura tanto para o propio barco como para a navegación, unha vez validado que non existía risco nin para as persoas, nin para as infraestruturas”, explicaron fontes portuarias. O pasado sábado levouse a cabo unha primeira inspección do buque por parte dun enxeñeiro experto procedente da empresa cargadora, xunto ao capitán e ao persoal de seguridade do barco, acompañados por responsables da consignataria e o xefe de División de Seguridade da Autoridade Portuaria.
Nesa inspección constatouse que os danos sufridos só afectaron á estrutura externa dalgúns colectores, pero non á mercadoría que transportan. Así, nos colectores inspeccionados, a carga “atópase correctamente estibada e dentro das caixas de protección”. Ademais, fontes portuarias subliñaron que, tal e como informou a empresa cargadora, por normativa internacional, a carga (munición) vén desmontada e perfectamente trincada dentro de cada colector, polo que “non supón ningún tipo de risco”. Por outra banda, a empresa está a traballar nun plan de seguridade para trasladar os colectores non danados a outra adega do barco, que está baleira, e illar os que si sufriron danos debido ao corremento de carga.
Unha vez illados, persoal experto no movemento deste tipo de mercadorías (que viaxará ata Vigo) procederá a mover a carga a outros colectores baleiros que xa están preparados para tal fin. Esa carga será logo trincada nunha operación que será validada por representantes de todas as partes implicadas. Toda a operativa desenvolverase no interior do propio buque e en ningún momento se descargará a mercadoría no peirao. Con todo, a zona de atracada onde se atopa o HC Eva Marie (no peirao transversal), está valada e con seguridade privada as 24 horas do día, explicaron desde o Porto de Vigo, e sinalaron que tamén hai persoal de Policía Portuaria e Garda Civil na zona “permanentemente”.
“Nos próximos días esperamos ter toda a documentación para aprobar por parte das administracións o plan de seguridade e de actividade para que se realice o máis axiña posible, e o buque poida reiniciar a súa ruta. O máis importante é que, nestes momentos, nin o buque nin a carga supoñen perigo nin para as persoas nin para o propio Porto”, explicou o presidente da Autoridade Portuaria, Carlos Botana, que engadiu que “toda a mercadoría está estable e con controis”, e baixo custodia, “como corresponde a unha mercadoría deste tipo”.