A Confederación ANPAS Galegas presentou un informe revelador que analiza a percepción das familias dos centros públicos galegos acerca da dixitalización da educación e do programa E-Dixgal, unha iniciativa do Goberno galego para integrar as tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) na aula.
Este estudo foi motivado polas inquietudes manifestadas por nais, pais e titores legais sobre a efectividade destes recursos na aprendizaxe dos seus fillos. A través dunha enquisa dirixida a familias desde educación infantil ata o bacharelato, obtivéronse un total de 3.893 respostas.
Entre os achados máis significativos, destácase que o 77% das familias apoia que as escolas se encarguen de ensinar competencia dixital, especialmente en secundaria e bacharelato. Con todo, rexéitase que os recursos dixitais sexan o único medio de ensino, preferindo o seu uso combinado con outras metodoloxías didácticas. Ademais, as familias suxiren que estes recursos dixitais deberían servir para fomentar a creatividade na aprendizaxe, en lugar de centrarse en actividades de memorización.
En canto ao programa E-Dixgal, a maioría das familias (máis do 70%) sostén que non viu melloras na aprendizaxe nin na motivación dos alumnos, e a metade delas afirma non recibir información adecuada sobre os seus beneficios. Tamén se reporta unha insatisfacción coa formación docente proporcionada, cun 70% das familias expresando o seu descontento e unha clara resistencia a continuar co programa nos próximos anos.
O informe tamén aborda as dificultades económicas que conleva a implementación destes recursos dixitais, sinalando que un 30% das familias considera que o programa incrementa o gasto en libros de texto, e un 49% menciona a constante supervisión do uso do computador por parte dos seus fillos como unha carga adicional.
Cunha valoración xeral do programa que apunta cara á insatisfacción, ANPAS Galegas sostén que estes resultados deben ser un chamado a revaluar a estratexia actual de dixitalización na educación pública galega. Propón repensar un modelo máis adaptado á aprendizaxe colaborativa, personalizado e que fomente realmente o desenvolvemento integral dos estudantes.
Informe completo