O BNG anunciou este venres unha batería de iniciativas contra a “inxusta e inxustificada” exclusión de Vigo como porto nodal na rede transeuropea de transporte, unha decisión que “resulta incomprensible”, cando a terminal viguesa cumpre “todos os requisitos”.
Segundo lembrou o deputado no Congreso, Néstor Rego, o porto de Vigo non só é o máis relevante da UE a nivel pesqueiro, senón que tamén lidera o tráfico estatal de vehículos, e é o máis importante de Galicia en tráfico de colectores. Por iso, os nacionalistas preguntarán na Cámara Baixa ao Ministerio de Transportes polas razóns desta exclusión, e polas medidas que vai adoptar o Goberno para garantir a súa inclusión na seguinte revisión por parte das autoridades europeas.
O BNG chamou a modificar os criterios actuais de selección, para que se valore non só o volume de toneladas dos tráficos, senón o tipo de mercadorías, xa que no porto olívico móvense mercadorías de gran valor engadido. Ademais, preguntará ao Executivo se adoptará medidas para compensar a perda de oportunidades da terminal viguesa. “A condición de porto nodal suporía importantes beneficios, reforzando a súa visibilidade nas rutas loxísticas internacionais”, engadiu o portavoz municipal do BNG en Vigo, Xabier Pérez Igrexas, que engadiu que esa inclusión abriría tamén novas portas de financiamento.