O Pleno do Senado aprobou este mércores, grazas á maioría absoluta do PP, unha iniciativa do BNG para forzar ao Goberno a finalizar en 2030 a construción do saída sur de Vigo da liña de alta velocidade entre Lisboa e Galicia, así como outras melloras ferroviarias nesta comunidade. En concreto, a moción (iniciativa non parlamentaria) do BNG sumou o apoio da maioría absoluta do PP, ao aceptar unha das súas emendas, así como de ERC, Bildu, PNV, Junts e Esquerda Confederal, mentres que o PSOE, Vox e UPN abstivéronse.
A iniciativa, que finalmente saíu adiante, trátase dunha moción consecuencia da interpelación que protagonizou a senadora do BNG Carme da Silva co ministro de Transportes, Óscar Puente, no Pleno da Cámara Alta, na que o membro do Goberno apuntaba á responsabilidade de Portugal para que o AVE Lisboa-Vigo cumprise o prazo de estar listo en 2032. En calquera caso, o texto do BNG ten que ver con varios puntos relacionados con aspectos das infraestruturas ferroviarias en Galicia, con especial mención á conexión de alta velocidade entre Lisboa e Vigo.
A PRIORIDADE PORTUGUESA
No cume hispano-luso de hai unhas semanas, o presidente do Goberno, Pedro Sánchez, confirmou o seu compromiso de concluír a liña de alta velocidade entre Madrid e Lisboa para o ano 2030 e o seu homólogo portugués asegurou que a súa prioridade era acabar a liña entre Lisboa e Vigo para 2032, aínda que Puente proclamou que “non hai un compromiso do Goberno portugués que estea por enriba do Goberno español”.
Un dos puntos da iniciativa do BNG pide ao Goberno de Pedro Sánchez unha coordinación co Executivo portugués para axilizar a execución dos tramos, sen postergar esta liña “en favor de ningunha outra conexión”, acelerando para iso a construción do saída sur de Vigo co obxectivo de que poida estar finalizada no horizonte do ano 2030. Na interpelación no Senado, Puente explicou que o horizonte de 2032 para que entre en marcha esta liña foi o prazo que ambos os Gobernos conviñeron, aínda que defendeu que o problema se sitúa no lado de Portugal, porque a liña desde Lisboa ata a fronteira do país luso con España non conta neste momento con ningún quilómetro de alta velocidade construído.
IMPLANTAR CANTO ANTES AS PROXIMIDADES
Do mesmo xeito, o BNG propón ao Goberno axilizar os estudos e os trámites en marcha para a implantación dos servizos ferroviarios de proximidade en Galicia, comezando polos eixos A Coruña-Ferrol e Vigo-Pontevedra. Puente tamén realizou unha breve mención ás Proximidades en Galicia, confiando en que o estudo deste servizo ferroviario estea listo para o primeiro trimestre de 2025 e confirmando que se financiará con cargo ao Orzamento do Corredor Atlántico.
Así mesmo, a formación galega insta o Goberno de Pedro Sánchez a acelerar os trámites para a conexión ferroviaria entre Lugo e Santiago de Compostela e impulsar a execución do ‘bypass’ de Betanzos para que as obras comecen antes de finalizar a lexislatura e se complete o Eixo Atlántico ata Ferrol. Por último, queren que o Goberno promova a modernización e a mellora da infraestrutura da liña ferroviaria A Coruña-Lugo “para poder ofrecer tempos de viaxe competitivos e eficaces para o tránsito habitual”.
CUN PUNTO DO PP
O BNG aceptou unha emenda de adición do PP, que fala do acceso das cidades de Lugo e de Ferrol á Alta Velocidade, “en condicións de igualdade co resto do territorio”. Para iso, segundo o texto aprobado, “é imprescindible a execución das actuacións precisas para adaptar a infraestrutura ferroviaria actual e que permita a chegada do AVE, entre as que se inclúen as variantes de Canabal-Os Peares, Rubián e Betanzos”.