O goberno municipal de Vigo esixirá no pleno extraordinario do xoves, convocado polo alcalde para debater sobre o AVE Vigo-O Porto e sobre o AVE a Madrid por Cerdedo, que o PP e o BNG “pidan perdón” pola súa “neglixencia” e “posición intolerable”, relegando Vigo a ser “a única gran cidade de España sen tren de Alta Velocidade”.
Así se recolle nun dos puntos do texto que o PSOE levará ao pleno, un texto asinado polo alcalde da cidade, Abel Caballero, no que fai un repaso cronolóxico das vicisitudes polas que atravesou, nos últimos anos, a infraestrutura ferroviaria.
Segundo expón o rexedor, a decisión de non construír o AVE Vigo-Madrid adoptouse en 2002 por parte dun goberno do PP, e o goberno local, encabezado polo nacionalista Lois Pérez Castrillo, renunciou á entrada do AVE en ‘L’ (Madrid-Ourense-Vigo-Santiago), convertendo á cidade olívica nunha “sucursal” de Santiago e A Coruña.
Igualmente, Caballero sinala que foi un goberno do PSOE, de José Luís Rodríguez Zapatero, o que retomou o AVE por Cerdedo, publicando a Declaración de Impacto Ambiental, pero a chegada do PP de novo ao Executivo (Mariano Rajoy) supuxo deixar caducar ese estudo ambiental “intencionadamente”, paralizando a infraestrutura.
Así mesmo, lembra que, grazas á súa insistencia como rexedor, proxectouse a entrada do tren en túnel para posibilitar o Saída Sur, que o anterior goberno local (de Corina Porro, do PP) “negaría para sempre” ao aceptar o tren en superficie.
No texto exponse que foron a chegada de Pedro Sánchez a Moncloa e as xestións do goberno municipal socialista as que levaron a retomar o AVE por Cerdedo, do que xa se elaborou un estudo hidrogeológico, e o Saída Sur.
Igualmente, o grupo municipal socialista lembra o compromiso dos gobernos de España e Portugal, adoptado nos cumes ibéricos de Garda e Viana do Castelo, de pór en servizo o AVE Vigo-O Porto no horizonte de 2030, unha data que, tras a última reunión de Faro, o goberno español posterga a 2032.
ACORDO
Con esta exposición de motivos, o alcalde leva a debate para a súa aprobación no pleno extraordinario do xoves varios puntos. Entre eles, o máis polémico, a esixencia a ‘populares’ e nacionalistas de que pidan “perdón” aos vigueses por, a xuízo do alcalde, manter ou apoiar posicións que relegaban á cidade e deixábana sen conexións ferroviarias de alta velocidade.
Así mesmo, o PSOE pide que o Concello se dirixa aos gobernos español e portugués para reclamar que a conexión co Porto fágase en 2030, e instar o Executivo de Pedro Sánchez a “seguir avanzando coa máxima celeridade” na obra do Saída Sur, que posibilitará o trazado ata O Porriño e a fronteira portuguesa.
Tamén propón “recoñecer o compromiso” do Goberno de España de retomar o proxecto do AVE Vigo-Madrid “paralizado e abandonado” polo Executivo de Rajoy; e “resaltar a relevancia” dentro da UE da liña Lisboa-O Porto-Vigo-Madrid (por Cerdedo), así como a liña Lisboa-O Porto-Vigo-Valladolid (‘bypass’ de Olmedo)-Euskadi-Francia.
CRÍTICAS DE ABEL CABALLERO
O alcalde, Abel Caballero, subliñou, en declaracións remitidas aos medios, que “xamais” escoitou a Alfonso Rueda ou a Alberto Núñez Feijóo defender o AVE directo de Vigo a Madrid por Cerdedo, e que foi o goberno de Mariano Rajoy o que decidiu deixar a Vigo sen AVE “coa anuencia” do PP en Vigo e en Galicia.
Así mesmo, insistiu en que “hai que esixir” a PP e BNG, que “deixaron sen AVE” á cidade, que “pidan perdón”. “Xa hai AVE A Coruña-Santiago-Ourense-Madrid e deixáronnos sen AVE a Vigo”, insistiu, á vez que afirmou que ‘populares’ e nacionalistas “están encantados” co feito de que os viaxeiros da cidade teñan que ir a Madrid “por Santiago”.
“No pleno teremos ocasión de lembrar en detalle como foi esta marxinación de Vigo, que nos converte na única cidade de España, ata que chegou Pedro Sánchez, que non tiña nin realidade nin proxecto do AVE. PP e BNG teñen que pedir perdón á cidade”, sentenciou.
CRÍTICAS DA OPOSICIÓN
O PP e o BNG de Vigo criticaron que o alcalde, Abel Caballero, use o pleno extraordinario sobre a conexión do AVE Vigo-O Porto como “desquite político” e non para buscar a “unidade” de toda a corporación olívica sobre un tema no que, a priori, todos os partidos están de acordo.
En rolda de prensa, os ‘populares’ tacharon o pleno de “trampa”, de “encerrona” e de “axuste de contas” para “atacar á oposición”, porque o rexedor “non busca defender a Vigo, senón á súa persoa e ao PSOE”.
O portavoz municipal do grupo Popular, Miguel Martín, insistiu en que Caballero busca “erixirse como salvador” da cidade, para que o resto de partidos queden de “antivigueses” ao “politizar” o asunto.
Todo iso debido a que a proposta socialista busca que tanto o PP como o BNG “pidan perdón” á cidade asegurando que os primeiros “paralizaron” o AVE directo por Cerdedo e que o BNG “nunca o defendeu”.
“Estamos a favor do AVE Vigo-O Porto e Vigo-Madrid directo por Cerdedo. Queremos votar ‘si’, pero hai que buscar un consenso”, subliñou Martín, lamentado a “politización” do asunto e indicando que “o primeiro que debería pedir perdón” sería Caballero, xa que, cando foi ministro de Transportes dixo en 1988 que o AVE chegaría a Galicia en 1992, e non chegou ata 30 anos despois.
Así, o PP presentará unha emenda para tratar de buscar “consenso” e que todos os partidos voten ‘si’, para que o Goberno implíquese “” co AVE Vigo-O Porto, do mesmo xeito que o Executivo portugués, que o ve como prioritario, antes que a unión Lisboa-Madrid.
CHAMAMENTO DO BNG Á “UNIDADE” DA CORPORACIÓN
Pola súa banda, o grupo municipal do BNG tamén fixo un chamamento este martes á “unidade” de toda a Corporación viguesa, para alcanzar un “acordo unánime” no pleno extraordinario do xoves, esixindo a conexión do AVE Vigo-O Porto e o saída Sur para 2030.
Segundo confirmou o portavoz nacionalista, Xabier Pérez Igrexas, o seu grupo presentou unha emenda á moción presentada polo alcalde para a sesión extraordinaria e acusou ao rexedor de querer “desviar a atención con falsidades e insidias”. “Abel Caballero decidiu converter o pleno extraordinario sobre o saída Sur nunha especie de axuste de contas partidistas”, lamentou Pérez Igrexas, quen advertiu de que o texto rexistrado polo grupo de goberno “non foi acordado” con ningún grupo da oposición.
Tras rexeitar entrar “nunha escalada de reproches”, o BNG apuntou que a acusación de Abel Caballero cara ao que foi alcalde nacionalista, Lois Pérez Castrillo, de non defender o AVE, “só responde á desconexión que nese momento tiña o propio Abel Caballero da realidade de Vigo”, xa que entón (a finais dos 90), estaba “resgardado nos seus particulares cuarteis de inverno tras cultivar o peor resultado electoral, ata ese momento, do PSOE nunhas eleccións galegas”.
O BNG pediu hai días ao alcalde que reunise de maneira urxente ao Consello Social da cidade, pero esta petición non tivo éxito polo momento. Agora, coa vista posta no pleno do xoves, o grupo nacionalista volve tender ” a man” a Abel Caballero “para que rectifique” e póidase lograr un acordo unánime.
Nese sentido, o BNG emendou o texto do goberno local para propor que se adopte un único acordo, aínda que con disposición de modificalo se iso permite a unanimidade: “Instar o Goberno español a priorizar e axilizar, como defende o goberno de Portugal, a posta en marcha da conexión ferroviaria de alta velocidade entre Vigo e O Porto, o Saída Sur, sen postergala en favor de ningunha outra conexión e incorporando no PGE do ano próximo e seguintes exercicios a dotación económica necesaria para efectivizarla no horizonte do ano 2030″.
“Fronte ao ruído oportunista é o momento de que a maior cidade de Galicia exprésese de maneira asina e inequívoca (…), é o momento de grandes acordos sobre unha premisa irrenunciable: facer valer, por encima de todo, os intereses de Vigo e de Galicia”, proclamou Pérez Igrexas, que apelou ao “sentido da responsabilidade” do alcalde, ao que pediu que non actúe “como un ‘hooligan’ de partido ao servizo dos intereses da Moncloa”
Precisamente tamén o BNG impulsará unha proposición non de lei no Congreso dos Deputados para instar o Goberno a priorizar e a axilizar a posta en marcha da conexión ferroviaria de alta velocidade entre Vigo e O Porto, “sen postergala en favor de ningunha outra conexión e incorporando nos Orzamentos Xerais do Estado do próximo ano e seguintes exercicios a dotación necesaria para efectivizarla no horizonte do ano 2030”.