O director da factoría viguesa do grupo automobilístico Stellantis, Ignacio Bo, recoñeceu este venres que “a lóxica fai pensar” que será necesario un novo Expediente Temporal de Regulación de Emprego (ERTE) para 2023.
En declaracións aos medios de comunicación, Bo explicou que aínda non se tomou a decisión respecto diso, pero subliñou que o contexto polo que se acordou esta medida a principios de 2022, pola escaseza de semiconductores, “non se resolveu”.
Por iso, “a lóxica fai pensar” que serán necesarias ferramentas de flexibilidade para o persoal xa que a situación “non vai cambiar a curto prazo”.
Así mesmo, Ignacio Bo subliñou que debido á cantidade de días de paro que viviu a factoría olívica este exercicio o volume de produción non alcanzará “cifras marca nin moito menos” a peche de ano.
“Xa veremos o resultado final. Ata o último día temos a intención de seguir traballando”, reivindicou o director, sen dar datos exactos, aínda que mostrou o seu optimismo dicindo que “despois de decembro vén xaneiro” e os empregados seguirán ensamblando máis coches.
Ademais, tamén falou dos problemas loxísticos que sofre a empresa en Vigo, xa que o fluxo marítimo de saída de vehículos leva varias semanas que non permite exportar a cantidade de automóbiles que Stellantis Vigo produce coa fluidez necesaria.
Con todo, recoñeceu que tras o Nadal quizá esta situación mellore, xa que co paro da fábrica poderá darse saída ao embotellamento. Así mesmo, recoñeceu que non é un problema de infraestrutura, xa que o ano pasado producíronse moitos máis coches e distribuíronse sen problema.
Preguntado pola necesidade da chegada do tren á terminal ro-ro de Bouzas, única deste tipo que non ten conexión ferroviaria en España, Bo subliñou que o tren é un sistema de transporte de mercadorías “vital”, polo que puxo en valor a importancia para Stellantis de que Vigo estea conectado co resto da península, incluíndo Portugal.
“Estamos a ver o potencial de corredores noutros sitios de España e a nós preocúpanos o acceso das nosas mercadorías que aquí se producen cara ao resto de España e Portugal e viceversa. Esa é a principal reivindicación e por suposto apoiar o tren alí onde sexa posible e o acceso o permita” engadiu.
“CONCRECIÓN” DO GOBERNO
Sobre as axudas que Stellantis espera recibir do Goberno central, vinculadas aos fondos europeos de recuperación tras a pandemia, Ignacio Bo pediu “concreción” ao Executivo central. A pesar de recoñecer que si se están mantendo reunións, o directivo subliñou que hai que “aterrar” as propostas que pretende o Goberno e que estas “cubran as expectativas” do grupo.
Neste senso, explicou que Stellantis decide os investimentos a realizar de cada plataforma en base a tres criterios: o rendemento das fábricas, a calidade dos coches ensamblados e as axudas que recibe en cada país.
Bo puxo en valor os contactos que avanzan de forma “moi positiva e rápida” co Concello, a Zona Franca e a Xunta de Galicia, pero lamentou que co Goberno, a pesar de que si hai reunións, fai falta “concreción”, tanto do Ministerio de Industria, Comercio e Turismo como de Transición Ecolóxica e Reto Demográfico.
Deste último, indicou que o tema enerxético é “vital” para o grupo. “O grupo vai tomar decisións en base a todo o contexto no que estamos e é evidente que hoxe a enerxía e os seus prezos é un elemento estratéxico clave para os obxectivos dos centros produtivos“, sentenciou.
AXUDAS DO PERTE
Precisamente deste tema tamén falou este venres o vicepresidente primeiro e conselleiro de Economía, Industria e Innovación da Xunta de Galicia, Francisco Conde, quen insistiu na necesidade de que Stellantis poida acceder aos fondos europeos “máis se cabe cando se deixaron sen adxudicar o 80 % das axudas” do Proxecto Estratéxico para a Recuperación e Transformación Económica do Vehículo Eléctrico e Conectado (Perte-VEC).
“Estamos a traballar de forma intensa e conxunta tanto Stellantis como a Xunta para que poida haber unha resposta por parte do Goberno”, engadiu Conde no marco da presentación dos resultados ata agora do proxecto Facendo 4.0, pedindo ao Executivo que dea unha resposta “canto antes” porque “os tempos son moi relevantes dende o punto de vista dos investimentos que se poidan desenvolver”. Ademais, lembrou a necesidade da subestación eléctrica de moi alta tensión para a fábrica.