O concelleiro do BNG en Vigo, Xabier P. Igrexas, avanzou que a súa formación porá en marcha unha campaña a nivel institucional e social para reclamar a mellora e a potenciación da conexión ferroviaria da cidade e a súa área.
Igrexas afirmou que resulta precisa unha mellora da conexión por ferrocarril para que a urbe se reforce como nodo industrial e loxístico e apostou por potenciar unha mobilidade moderna e sustentable.
Así, reivindicou a necesidade de que Vigo conte cunha conexión directa por alta velocidade con Castela e León e de que este servizo se preste no “menor tempo posible” e sen transbordos. Tamén incidiu na importancia de reforzar a rede de media distancia e volveu a avogar por articular unha liña de proximidade que discorra polo eixo Pontevedra-Vigo-Tui.
Ademais, o edil do BNG reclamou que as “boas vontades” se plasmen en partidas suficientes para acometer estas actuacións nos Orzamentos Xerais do Estado (PGE).
INICIATIVAS PROMOVIDAS
Así mesmo, o portavoz de Infraestruturas do BNG no Parlamento de Galicia, Luís Bará, avanzou que se promoverán iniciativas na Cámara autonómica, a nivel social e nos municipios neste sentido.
En concreto, o BNG aposta por unha mellora do ferrocarril convencional, a transferencia da xestión ferroviaria á comunidade e a creación do Galtren, ademais de por priorizar a conexión de alta velocidade co Porto e articular o transporte de mercadorías polas vías férreas. Así, levará estas cuestións a debate no pleno do Parlamento que se celebrará a próxima semana.
Adicionalmente, a deputada autonómica Alexandra Fernández lamentou a falta dunha conexión adecuada entre Vigo e Porto e denunciou o “boicot sistemático” ao que foi sometida con “trens reciclados” e unha única frecuencia diaria.
Ante a próxima recepción dos fondos de desenvolvemento sustentable europeos e a aposta de Portugal por unha mellora da liña férrea que discorre cara a Galicia, Alexandra Fernández sinalou que este é o momento de “facer do tren un proxecto de país”.
Deste xeito, demandou unha mellora de frecuencias, unha modernización da infraestrutura e o material rodante e o desenvolvemento da saída sur. Ademais, incidiu na necesidade de actualizar o sistema de seguridade ferroviario en Galicia mediante a instalación de ERTMS en todo o trazado.