A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade en funcións, Ethel Vázquez, acusou ao Goberno central de “aproveitar” a crise sanitaria da COVID-19 para “recortar” nun 40% os servizos ferroviarios do Eixo Atlántico.
Tras unha visita as obras da terminal de autobuses da intermodal de Vigo, a conselleira criticou que se suprimiron servizos ferroviarios na comunidade de “un modo importantísimo”. En concreto, Ethel Vázquez reprobou que o “recorte” nas comunicacións ferroviarias do Eixo Atlántico ascendese a un 40% a pesar de que esta vía resulta “fundamental para a mobilidade dos galegos”. Ademais, asegurou que noutras liñas férreas da comunidade a supresión elevouse ata o 80%.
Ante esta situación, a conselleira instou ao Executivo central a “rectificar” a súa posición, sobre a que considerou que non resulta “seria”, e lamentou que tamén “teña aparcada o saída sur”.
SAÍDA SUR
Sobre este punto, a titular autonómica de Infraestruras e Mobilidade lembrou que a Xunta de Galicia e o Porto de Vigo remitiron este mes o informe sobre o saída sur ferroviaria da cidade olívica e a conexión por tren da terminal portuaria de Bouzas ao Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana.
Con todo, afirmou que o Goberno central non achegou unha contestación respecto ao estudo, que estima que a execución da conexión ferroviaria con Portugal e a terminal de Bouzas permitirá aumentar o tráfico portuario nun 6%. En concreto, a Xunta reclama a súa construción con cargo a fondos da UE (Mecanismo Conectar Europa).
Noutra orde de cousas, Ethel Vázquez sinalou que a Xunta remitiu ao Goberno un informe do Consello Consultivo que sinalaba as subidas das peaxes da AP-9 como “nulas de pleno dereito”. Así, incidiu na necesidade de abordar estes incrementos no marco da comisión de seguimento da autoestrada.