A dirección do grupo PSA Peugeot Citroën en Vigo puxo sobre a mesa unha proposta de incremento salarial do 0,8 por cento en 2020, conforme ao IPC real do ano pasado, e subas vinculadas a este índice nos seguintes tres anos, unha oferta que os sindicatos cualificaron como “totalmente insuficiente”.
Este xoves celebrouse a quinta reunión da mesa negociadora do convenio da fábrica viguesa, na que se trataron cuestións económicas, e na que a empresa propuxo un incremento salarial do 0,8 por cento para este ano, e o abono dunha prima de convenio de 150 euros non consolidable.
Para o seguintes tres anos, a dirección expuxo a aplicación do IPC do ano anterior, de modo que a metade da subida se faga sobre as táboas salariais actualizadas e a outra metade vinculada aos complementos individuais dos traballadores.
Por outra banda, a empresa tamén propuxo a opción voluntaria de prorratear as pagas extras, e a redución do tempo de permanencia dos operarios no chamado Nivel de Formación.
Así mesmo, apostou por “favorecer a voluntariedade” do traballo extraordinario en sábados, mellorar a remuneración nestas xornadas (un 25 % con respecto ás horas ordinarias) e deixar aos traballadores a opción de cobrar as horas, usalas para reducir a súa bolsa de horas negativas ou descansar. Con todo, expuxo que se estenda a obrigación de facer 15 sábados ao ano a todo o persoal (para cando non haxa voluntarios suficientes).
“TOTALMENTE INSUFICIENTE”
Pola súa banda, a maior parte de sindicatos do comité expresaron o seu desacordo coas formulacións salariais da empresa e, aínda que valoraron que se recupere a cláusula do IPC, denunciaron que a suba proposta é “totalmente insuficiente”.
Así o trasladou a portavoz de UGT, Ana Belén Valiño, quen lembrou que, nos últimos anos, os traballadores de PSA Vigo perderon un 3 por cento de masa salarial. “Está ben recuperar o IPC, pero hai que recuperar o perdido e empezar a gañar”, advertiu.
Por outra banda, manifestou o seu “rexeitamento rotundo” á posibilidade de que sexa obrigatorio que todos os traballadores fagan 15 sábados ao ano.
Mentres, o portavoz da sección sindical de CC.OO., Santiago García, tamén criticou o incremento salarial que propuxo a empresa, e sinalou que este sindicato aspira “a que este sexa un convenio de recuperación” do poder adquisitivo perdido. “Así non se vai a conseguir”, resolveu.
Do mesmo xeito, tamén mostrou a súa oposición á obrigatoriedade dos 15 sábados anuais, aínda que valorou que a empresa pretenda mellorar a retribución nestas xornadas.
UN “INSULTO”
Pola súa banda, os sindicatos CUT e CIG, que abandonaron a mesa de negociación ante a negativa da empresa a reconsiderar a súa proposta sobre os sábados, cualificaron a oferta salarial da dirección como “un insulto”.
A CIG denunciou que “a dirección non premia os esforzos e sacrificios feitos no últimos catro anos”, e lamentou que o incremento salarial proposto é mesmo “menor que o dos pensionistas ou o do Salario Mínimo Interprofesional”.
“E como premio, 15 sábados obrigatorios”, ironizaron desde a central nacionalista, que criticaron que a posición da dirección é “unha falta de respecto cara aos traballadores” que “padecen” o chamado “atraco salarial 2014” (en alusión ao acordo de contención asinado ese ano).
Finalmente, Vítor Mariño, da CUT incidiu en que a oferta de PSA Vigo sobre os salarios “é un insulto, tendo en conta a situación da fábrica”, e subliñou que a aplicación do IPC, a partes iguais, sobre as táboas salariais e sobre os complementos, suporá que “o pouco que se gañe por unha banda, perderase polo outro”.
A CUT defende que se eliminen as dúas categorías inferiores na clasificación de operarios da planta e, a partir de aí, que se aplique a suba do IPC máis 9 puntos ao Nivel 1, o IPC máis 8 puntos ao Nivel 2, o IPC máis 6 puntos ao Nivel 3, e o IPC máis 5 puntos ao Nivel 4.
A dirección da fábrica viguesa lamentou o abandono de CUT e CIG da mesa negociadora, e lembrou que esta é un “marco de discusión construtiva para chegar a acordos”. Segundo engadiron fontes da planta, para chegar ao “equilibrio” entre as diferentes posturas, “o diálogo é o mellor camiño”.
Mentres, o portavoz de CC.OO., Santiago García, lembrou que “se o resto de sindicatos de clase tamén se levantasen da mesa”, a negociación estableceríase só entre a empresa e “o seu sindicato corporativo” (en alusión ao SIT, central maioritaria na factoría). “E iso non o imos a permitir”, sentenciou.
PROXECTO INDUSTRIAL
Na reunión deste xoves a empresa tamén trasladou aos sindicatos a situación industrial da fábrica, “moi sólida”, con dúas liñas de produción e dous “proxectos de gran volume”, e os retos que afronta para o futuro.
Así, PSA Vigo está “plenamente integrada na nova estratexia de produto do Grupo”, co proxecto eléctrico P24 (Peugeot 2008) para 2020 e co proxecto eléctrico das furgonetas (K9) para 2021. Ademais, a partir do ano que vén ponse en marcha a hibridación lixeira dos proxectos P24 e K9.
Ana Belén Valiño (UGT) recoñeceu que é “moi importante” que a planta de Vigo manteña unha “posición de vantaxe” de cara ao futuro con respecto á tecnoloxía eléctrica e híbrida; mentres que Santiago García (CC.OO.) sinalou que este adianto do plan industrial foi “o único bo” da reunión deste xoves, xa que consolida a aposta polas novas tecnoloxías.