O presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Enrique López Veiga, avanzou que se reunirá co seu homólogo na Federación de Usuarios do Porto (FUPV), Enrique Mallón, para abordar a subida das taxas de ocupación dos locais de exportadores e comercializadores, aínda que asegurou que non é posible negociala.
Preguntado este luns tras unha rolda de prensa en Vigo, López Veiga asegurou que é necesario cumprir coas bases recollidas na lei de Portos respecto ao gravame de instalación nestes espazos, que se incrementará desde o 0,5 por cento vixente desde xaneiro de 2011 ata o 6,5.
Esta modificación produciuse debido a unha auditoría realizada pola Intervención Xeral do Estado (IGAE) en relación aos ingresos de explotación de 2015 da Autoridade Portuaria de Vigo. Tras a súa realización, instouse a esta entidade a aplicar os tipos impositivos e as bases recollidas na lei de Portos para o cálculo da taxa de ocupación.
Así mesmo, López Veiga asegurou que se transmitiu a necesidade de aplicar a taxa recollida na lei á Federación de Usuarios do Porto de Vigo (FUPV) durante unha reunión do Consello de Administración da Autoridade Portuaria. Ante as críticas da federación respecto dunha falta de comunicación co presidente, este último incidiu en que non é necesario que estea presente en todas as reunións.
Respecto ao gravame, incidiu en que o custo dos locais é inferior ao custo dunha vivenda do mesmo tamaño na cidade olívica, polo que considerou que o incremento da taxa de ocupación non afectará á rendibilidade das empresas, e volveu a remarcar que o incremento suporá un custo inferior ao aplicado ata 1993.
Ademais, volveu a relacionar o aumento dos prezos cos subarrendamientos dos espazos e asegurou que, de feito, aprobouse un novo no marco do último Consello de Administración. Pola súa banda, a federación de usuarios defendeu só cinco locais cedéronse en 2019 e que estas decisións se deberon a un “quebranto económico” e non a un caso de especulación.
O presidente da Autoridade Portuaria apuntou que o incremento das taxas tamén se executou no Porto da Coruña, en relación ás denuncias dos usuarios dos locais, que aseguraran que, dos principais portos españois, a subida só aplicouse no da cidade olívica.