InicioEconomíaA asociación En-Colectivo pide rescatar a AP-9 e apunta que o Goberno...

A asociación En-Colectivo pide rescatar a AP-9 e apunta que o Goberno non ten “argumentos” ante a UE

O ministro de Transportes, Óscar Puente, si expresou en diversas ocasións que o Goberno non ve viable o rescate da autoestrada

PUBLICADO O

- Advertisement -

A asociación de consumidores En-Colectivo, que interpuxo denuncia ante as autoridades europeas polo incumprimento da normativa comunitaria na prórroga da concesión da autoestrada AP-9, insistiu en que o Goberno de España “non debe oporse” á carta de emprazamento da Comisión Europea -no marco dun procedemento por esa prórroga irregular– porque “non lle queda argumentación” para facelo, senón asumir o rescate da autoestrada.

Este sábado finaliza o prazo (xa prorrogado) que a UE deu ao Goberno de España para expor os seus argumentos ante a segunda carta de emprazamento remitida no marco deste expediente, sen que transcendesen polo momento as xustificacións do Executivo.

En todo caso, o ministro de Transportes, Óscar Puente, si expresou en diversas ocasións que o Goberno non ve viable o rescate da autoestrada. A última vez, en xuño pasado, expresou que devandito rescate tería un custo duns 4.000 millóns de euros, aos que habería que sumar entre 1.260 e 2.600 millóns do custo da transferencia a Galicia, e pechou a porta a tal medida.

En-Colectivo advertiu de que, tras un primeiro intento do Goberno de acollerse a unha excepcionalidade para validar a prórroga da concesión (aprobada polo Executivo de Aznar no ano 2000) “xa non queda máis argumentación”. Segundo apuntou a Europa Press o seu presidente, Diego Maraña, “a Comisión xa deixou claro que houbo un incumprimento da lei, e que a intención clara da prórroga da concesión era revalorizar a autoestrada para a súa venda”.

Cabe lembrar respecto diso que a denuncia se interpuxo porque non se cumpriu a normativa europea en materia de licitación, xa que a prórroga, de 25 anos, aprobouse sen convocarse un concurso público.

Por outra banda, a asociación insistiu en que recuperar para o público a AP-9 é moito menos gravoso que manter a autoestrada con peaxes ata 2048, e lembrou que “en 56 anos, só se amortizou o 40 % da autoestrada” porque a recadación se destinou maioritariamente a beneficios. Por iso, non comparte as estimacións do Goberno sobre o custo real do rescate, que “sería moito menor”.

Así as cousas, e ás portas de que expire o prazo dado pola Comisión, volveu a pedir ao Goberno que non se opoña á carta de emprazamento e anule a concesión, abonando a indemnización “que determine un xuíz” á empresa.

Finalmente, lamentou outra vez que o Executivo non cumprise o compromiso adquirido no acordo de investidura co BNG, “deixando aos galegos de últimos, mentres que lle dá todo a Cataluña”.

ÚLTIMAS

Intervidos 1.300 quilos de cocaína nun portacontedores que realizaba a ruta Vigo-Málaga

Axentes da Garda Civil interviñeron 38 fardos de cocaína, cun peso total aproximado de 1.300 quilos,...

Stellantis volve suspender dúas quendas de produción por falta de pezas

A factoría viguesa do grupo automobilístico Stellantis volverá suspender dúas quendas de produción esta semana por...

Ferido o condutor dun camión envorcado na rotonda que conecta o Cunqueiro coa VG-20 mentres transportaba area

O condutor dun camión resultou ferido este xoves ao envorcar co vehículo no que...

O BNG responsabiliza á Xunta da saturación das Urxencias do Álvaro Cunqueiro

O BNG de Vigo responsabilizou este mércores á Xunta de Galicia da "saturación" do...