InicioEconomíaSindicatos asinan o novo convenio de Stellantis Vigo, co compromiso da empresa...

Sindicatos asinan o novo convenio de Stellantis Vigo, co compromiso da empresa de adxudicar a nova plataforma

Os sindicatos SIT-FSI, UGT e CC.OO. asinaron este martes o novo convenio colectivo de Stellantis Vigo, despois de que o grupo automobilístico comprometésese a adxudicar á fábrica olívica a súa nova plataforma para vehículos eléctricos, prevista para 2027-2028.

PUBLICADO O

- Advertisement -

Os sindicatos SIT-FSI, UGT e CC.OO. asinaron este martes o novo convenio colectivo de Stellantis Vigo, despois de que o grupo automobilístico comprometésese a adxudicar á fábrica olívica a súa nova plataforma para vehículos eléctricos, prevista para 2027-2028. Tras dar o seu visto e prace o luns, este mediodía levouse a cabo no Hotel Coia de Vigo a firma oficial do documento, que estivo rubricado polos tres sindicatos, que supoñen máis do 90 % da representación social da planta.

Foi a CUT (con preto do 9 % dos votos nas últimas eleccións sindicais) a única organización sindical que decidiu non asinar o novo convenio, criticando a regresión “en materia económica e social” que supón. Con todo, segundo reivindicou Stellantis nun comunicado, este documento permite alcanzar un punto de equilibrio “razoable” entre a lexítima demanda da representación social para mellorar as condicións do persoal e as necesidades que ten a empresa para seguir sendo competitiva e robustecer o seu plan industrial nos próximos anos.

CONDICIÓNS

En concreto, o documento, que estará vixente entre 2024 e 2027, estrutúrase ao redor de catro eixos. O primeiro deles é o plan industrial para a factoría, no cal o grupo automobilístico comprometeuse a adxudicar ao centro de Vigo a súa próxima arquitectura de vehículos eléctricos, cuxo lanzamento está previsto para 2027 e 2028.

En canto ás condicións económicas, esta mellora baséase nunha parte fixa ligada á evolución do IPC e unha variable vinculada aos obxectivos do consorcio, “cuxo importe medio nos últimos anos representou un montante superior a unha paga extra”, segundo reivindicou a firma. Así, o aumento dos salarios será do 50 % do IPC do ano anterior nas táboas salariais, e un complemento individual do outro 50 % do IPC, sempre que este non supere o 4 %. Se é maior a esta porcentaxe, abonarase unha paga non consolidable polo importe equivalente.

O terceiro eixo ten que ver co emprego e o desenvolvemento profesional, recolléndose no convenio a realización de 1.000 evolucións de contratos estables, desagregadas en 200 contratos fixos, 350 novaciones de tempo parcial a completo e 450 retiradas de cláusula de variabilidade. Tamén se promocionarán a unhas 1.000 persoas.

O último punto son outro tipo de beneficios sociais, con medidas como rotacións na liña de produción e fóra dela para mellorar as condicións dos empregados, así como a posta en marcha de mecanismos para unha mellor conciliación da vida laboral e familiar (permisos retribuídos, novas axudas sociais ou ampliación das medidas de conciliación).

VALORACIÓN DE SINDICATOS

Ante este acordo, cada sindicato fixo a súa valoración respecto diso. Así, desde a SIT recoñeceron que, pese que seguen existindo “diverxencias”, tamén se deron “importantes achegamentos”. “A valoración do convenio debe facerse desde un balance global, tendo moi en conta a estabilidade e o compromiso coa continuidade dun sistema de produción biflujo, como garantía de emprego, no que se desenvolverán vehículos eléctricos”, recolleu nun comunicado.

Pola súa banda, UGT tamén votou ‘si’ ao documento, tal como decidiren en asemblea os seus afiliados. Respecto diso, Aser Sanz dixo que a pesar de que “se esperaba máis”, trátase dun convenio que inclúe “moitas formulacións” de UGT. Tamén asegurou que o compromiso adquirido por Stellantis para adxudicar a Vigo a súa nova plataforma eléctrica, previsiblemente a STLA Small, foi un dos principais incentivos, ademais da mellora das ofertas iniciais da empresa. “Este compromiso da chegada da nova plataforma a Vigo foi algo definitivamente fundamental”, recoñeceu Sanz, en declaracións a Europa Press.

Pola súa banda, CC.OO. indicou que, pese votar a favor, “se da súa firma dependese que o acordo se aprobase non dubidaría en oporse ao mesmo”. “Con todo, non temos a representación necesaria para bloquear a firma”, recoñeceu, indicando que o documento “non compensa os esforzos do persoal e contén medidas como a obrigatoriedade dos sábados” aos que a organización “se opón frontalmente”.

“A decisión que tomou a asemblea de CC.OO., por tanto, non foi se validabamos o acordo ou non, porque a esa pregunta a resposta era non, a decisión que tomamos foi a de defender os nosos intereses e dereitos, especialmente na do complemento de incapacidade temporal, a curmá variable e en conciliacións, entendemos que seriamos dobremente castigados se, ademais de que nos impoñan este convenio, os mesmos sindicatos que o validan xestionasen os intereses dos afiliados e afiliadas de CC.OO.”, sentenciou a organización nun comunicado. O único sindicato que rexeitou o novo convenio foi a CUT, pola regresión “en materia económica e social” que suporá. Vitor Mariño asegurou, en declaracións a Europa Press, que o tope á subida salarial é “un novo retroceso económico” para os empregados.

ÚLTIMAS

Precaución ante o empeoramento da calidade do aire na área de Vigo esta madrugada

Os niveis de contaminación do aire en Vigo alcanzaron á 1 da madrugada un...

Luz verde ao PXOM de Vigo por parte da Xunta que aínda está pendente do informe de Costas

A conselleira de Vivenda e Planificación de Infraestruturas, María Martínez Allegue, anunciou este xoves...

O Xulgado de Violencia sobre a Muller ratifica prisión provisional para Borja R.R., o home que prendeu lume á súa ex parella

O Xulgado de Violencia sobre a Muller de Vigo ratificou este xoves a prisión provisional para...

Sanidade nega “colapso” no servizo de radioterapia do Meixoeiro e vincula os problemas con “momentos de avarías”

O conselleiro de Sanidade, Antonio Gómez Caamaño, negou que exista un "colapso" no servizo de...