InicioEconomíaPorto e UVigo buscan mellorar redes de loxística e transporte da UE...

Porto e UVigo buscan mellorar redes de loxística e transporte da UE ante imprevistos, no marco do proxecto SARIL

Forman parte dos socios que impulsan o proxecto SARIL (Sustainablity and resilience for infrastructure and logistics networks), que arrincou en xuño e ten como finalidade a mellora da sustentabilidade e resiliencia das redes de transporte e loxística da UE.

PUBLICADO O

Universidade de Vigo e o Porto olívico forman parte dos socios que impulsan o proxecto SARIL (Sustainablity and resilience for infrastructure and logistics networks), que arrincou en xuño e ten como finalidade a mellora da sustentabilidade e resiliencia das redes de transporte e loxística da UE. Estas redes mostraron a súa vulnerabilidade ante eventos “imprevistos”, como a pandemia de Covid ou a guerra de Ucraína e as súas consecuencias socioeconómicas e, neste contexto, socios de oito países puxeron en marcha un proxecto europeo para melloralas e fortalecelas.

A iniciativa conta con fondos do programa Horizonte Europa e, por parte da UVigo, participan Raquel Ortega (Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo) e Gonzalo Durán (Instituto de Física e Ciencias Aeroespaciais). Os promotores de SARIL sinalaron que a pandemia, o bloqueo da Canle de Suez en 2021 ou a guerra en Ucraína provocaron “perturbacións sen precedentes nas redes loxísticas internacionais”, ás que se suman fenómenos meteorolóxicos extremos, e todo iso afecta a unhas cadeas de subministración globalizadas, que funcionan co sistema ‘just in estafe’, e que son especialmente vulnerables ás interrupcións nas rutas de transporte.

Neste ámbito, o proxecto pretende desenvolver un enfoque holístico que permita dar respostas eficientes e sustentables a eses “eventos disruptivos” na rede de transporte de mercadorías. Así, busca investigar tres escenarios concretos supostos en diferentes áreas xeográficas e dimensións: un escenario rexional, relacionado con perturbacións locais como inundacións e os efectos en fervenza inducidos por un ciberataque simultáneo; un escenario estatal, relacionado coa interrupción do transporte de carga debida a eventos climáticos extremos, como incendios forestais; e un escenario europeo, relacionado con disrupcións no transporte de mercadorías marítimo e terrestre causados por acontecementos globais, como unha pandemia ou outros eventos con consecuencias a longo prazo.

O equipo da UVigo centrará o seu traballo no uso de algoritmos xeoespaciais para predicir perturbacións provocadas por eventos climáticos extremos. Os seus investigadores explicaron que a existencia de gran cantidade de información xeoespacial (que provén sobre todo de sensores, estacións meteorolóxicas ou satélites) é útil á hora de deseñar as redes de transporte e analizar como se verán afectadas por estes eventos imprevistos.

ÚLTIMAS

Buscan un home que convivía cunha muller nunha pensión da rúa Fragoso pola súa posible relación co crime da maleta

A Policía Nacional busca a un home que conviviu cunha muller nun piso de aluguer por...

BNG de Vigo denuncia que o goberno loca tramita “ás agachadas” o reequilibrio da concesión de bus

O grupo municipal do BNG no Concello de Vigo denunciou este mércores que o...

Descargan en Vigo os 200 quilos de coca do veleiro ‘Asshashio’ abordado no Atlántico

Funcionarios de Vixilancia Aduaneira, Garda Civil e Policía Nacional procederon este mércores á descarga dos 8 fardos,...

O CSIC inicia en Vigo unha investigación sobre o estado dos cabaliños de mar no litoral español

O Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC), a través do Instituto de Investigacións Mariñas...